helsingborg och ullared äventyr

idag så har jag inte varit p ågården mer än två timmar, men jag har jobbat.:) jag ahr nämligen följt med Lina till Helsingbord. Vi skulle till djursjukhuset med max för han har varit konstig i bakkärran ett bra tag så Emelie vill att en riktigt duktig vetrinär skulle kolla på honom, så kvart över sju i morse åkte vi från gården, jag Lina, konjak och givetvis max:):) 

vi hade en trevlig bilfärd för vi pratade om allt som man kan prata om känndes det som, trivs så bra med Lina hon är så bra och rolig:D:D

vi kom fram till djursjukhuset vid nio, och vi hade tid tjugo i tio så vi var där i tid om man säger så, skrev in max att han var där och sen så fick han gå in i dagstallet för att vänta på sin tur.:) och han var gudasnäll, sa inte ett ljud och gick finnt och duktigt efter oss.:):) 

klockan tjugo i tio fick vi komma in til lvetrinären som var Johan lenz, och min nya favorit, han avr värkligen toppen hur duktig som helst, han kollade max och sen gjorde han böjprov och så fick max springa på volt och sen skulle Lina rida honom också, först red hon sen red även johan och han var super duktig, fick veta av Lina sen att han varit beridare hos Jan brink så det var inte så konstigt att han var duktig.:) efter han ridit så fick Lina rida igen, sen så skulle han avrva ner i en halvtimme ungefär och efter det kom Jessica Sjöholm och hon var fysioterapeut vilket är en person som klämmer och trycker på hästen, med andra ord en kirropraktor.:)  hon var kaonon duktig och max bara stod där och såg rädd ut, tills han upptäckte att det var en till häst i stallet.:) då blev han lite hingstig, annars har han sköts sig exenplariskt idag.:):):)

när vi kom tillbaka till gården så var klockan tre så hästarna skulle in från hagarna, så det är det enda jag gjord idag på gården.:D:D

efter dagen var slut fixade vi till oss lite så vi såg civeliserade ut och så begav vi oss ut i skogen mot Gekås Ullared:D:D och det blev mässtadels inpullsköp från min sida, men nu sk ajag endå inte shoppa på länge har jag bestämt mig för så det var okej tycker jag.:):)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback