Packa för två veckors tävling och en ny häst

dagen har varit helt okej tycker jag, förmiddagen blev jag ensam i stallet då Karro körde Gucci till Falkenberg för att kolla så hon värkligen är dräcktig och det var hon så nu är ett föl säkrat till nästa vår i alla fall om hon bara kunde bli lite tjockare, hon är lite kinkig med maten så hon får hur mycket som helst.:):)

Tog ut de flesta pollar i skritten och efter det skulle de ut i hagarna så det blev lite utdraget alltsammans då Adam och johan hade rast precis då så de pratade på nästa varje gång jag kom.:):)
Då jag skulle ta ut Argo så stod där en bil i vägen, melan skritten och containen så jag kom inte förbi med Argo och han började snurra runt och fåna sig, de flyttade förstås p åbilen så jag kom förbi, och precis efter containe stdo Johan och höll på med något och en bitt längre fram står Adam med någon plastrulle och så kam jag där emd yrvädret Argo och precis då jag gått förbi allt som skulle kunna äta upp argo och allt är lungt så rester han sig upp på bakbenen, rycker til lså han ger sig och när jag vänder mig om för att kolla vad som skrämmt honom ser jag två förvånade smått förskräkta snickare stå där och bara gapa.:) haha såg rätt roligt ut.

var klar med mockning och allt ut och in i hagar och skritt då karro kom hem igen så då var det bara fodring kvar eftersom det var lunch tider.

Eftermiddagen bestod ut av Packning för min del eftersom vi åker imorgon till Danmark och efter det direkt till Tyskland:):) så mycket att packa mycket foder i alla fall, ananrs så har jag packat in allt til lpollarna och allt till mig själv också.:):) så nu är jag redo.:):)

Mitt i allt packande så han jag även med att ta in Argo och springa hitt och ditt, prata med båda systrarna mina coh även pappsen min.:):) då jag tog in argo så stod snickarna utanför och diskuterade något så när jag kom förbi så frågade de om det var en häst för miljoner, och jag svarade att ja det kan det vara men för tillfälelt är det den som är mäst dum i huvudet (eftersom han sprang i hagen och bara ville vara jobbig med mig idag så var han ingen favo) när jag sakt det så tog de några steg åt sidan för att ge mig plats att komma förbi.:)

sen blev kvällen väldigt lugn för mig, fick mig förstås en barfota springtur över gårdsplanen för att få tag på en polle.:) Lina var nämligen i stallet lite senare på kvällen så jag gav henne sällis, hon longerade sin häst zypresse på utebanan och hon är väldigt känslig för fluggor så hon gjorde lika som hon gjorde med mig då hon sparkade mig, men denna gång snurrade sig longerlinan runt benet så lina var tvungen att släppa taget och så reagerade jag lite långsammt så zypresse han springa förbi mig och ut på gårdesplanen, och jag efter med flipp flopp, vilket inte gick vidare fort så i farten sparkade jag av mig dem så jag kunde springa fortare. Zypresse sprang i alla fall inte så långt hon svängde in på gräsmattan bakom vårat hus och där stod hon och flåsade så det avr skönt.:)

har även kommit en ny häst i dag från holland, super fin stålgrå är han men då han kom så kollade jag in i lastbilen som han åkte med och såg där något ännu finnare nämligen en Friser.:):):):) ville bara gå in och ta den där i från för den såg så ensam ut.

Hästen som kom till oss  i alla fall hade inge namn så vi gav den ett namn, så nu heter den Cash In och så här ser han ut.:D:D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback