bombnedslag

dagen började med ett stallmöte, för vi ville gå igenom visa saker med Sofia sså då sammlades vi och pratade lite, gick bra tycker jag kom fram till något posetivt i alla fall.:) sen skulle pollarna ut och det blev mockning som vanligt.:)

Några gick i skritten och så kom hovslagare micke och fixade fyra pollars hovar.:) Det har i alla fall varit en lugn dag om man glömmer eftermiddagen som blev mer eller mindre ett bombnedslag i stallet, friden försvann ett tag på bergsgård kan man säga.
Karro höll på att bli skparkad av Romeo idag så när jag skulle hjälpa henne att ta honom ihagen eftersom han bara sprang iväg så tog jag longerlinan på honom och det var ju bra för han reste sig upp precis utanför vårat hus och lixom hoppade fram samtidigt och i mina ögon var det för att försöka träffa mig som gick framför honom, blev förstås arg och drog i linan och då reste han sig igen och gick på bakbenen en bra bitt, hade ju inte en enda möjlighet att få honom att sluta men fick in honom i alla fall.

och när jag tog ut Ante då, då glömde jag att sätta fast maglappen på täcket på honom så jag fick ju fånga in honom igen och sen då jag skulle stänga grinden i hagen så får jag en stöt av staketet så jag vrålar rakt ut, men det värsta var ju att det satt två snickare (Adam och Johan) och flinade åt mig på vår uteplats som är till huset! så pinsamt! men de är roliga i alla fall adam, johan säger inte så mycket fast han hinner väll inte för Adam pratar ju hela tiden.

då jag tog ut två pollar i skritten i morse så var det en jäkla pratglad Adam jag mötes av, de satt nämligen och ahde rast i deras bil, och jag frågade varför de hade rast fortfarande och då började han och babbla på om att de varit hos någon plåtslagare och att de inte hunnit haft rast än, sen tyckte han ju förstås att Rolex såg rolig ut emd munnkorgen på sig, men han måste ju ha den så han int eäter upp skritten så han får skämmas lite till.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback