Mitt 2011

Mitt 2011 har värkligen förändrat mycket i mitt liv, har ståt vid många vägskäl och i dem flesta har jag valt rätt för stunden i alla fall.:)
Har uppfyllt mina krav under året, vilket var att ta körkort och det gjorde jag redan tre dagar in i året, 3 januari var en lyckans bra dag för mig. Andra kravet var att flytta, och det har jag lyckats med hela tre gånger har jag flyttat på mig och då inte bara inom Sveriges grenser. Jag ahr fått massor av erfarenhet och det har både varit Glädje, sorg och hat detta år, tårar har runit från mina ögon båda av glädje och hat men mest glädje. Jag har nog endå skrattat mest.:D:D Jag ahr träffat otroligt bra människor och många kommer förbli vänner längre en bara tillfälligt, och andra inte, vissa har varit mycket pirriga att träffa och andra som helt vanliga personer.:)

Men jag tror endå att vi tar allt från början, månad frö månad.:) det blir lite enklare att hänga med då.:) så till er alla från mig här är mitt 2011:):)

Januari
ja denna månda började j u då med att jag äntligen lyckades med körkortet.:):) och sen efter mindre än två veckor så fick jag svar p åen jobbsökan jkag gjorde och, tjoff så vbar jag på fina österlen i Skåne, 5 km från kivik och havet uppe på en höjd på gården Grevlunda gård, där Lisen Bratt Fredricsson och Peder Fredricsson bor och ahr sin värksamhet.:) var där och jobbade till början på februari och det var toppen, slittigt men roligt och massor av underbart fina hästar också förstås.:):)

   

Underbara Grevlundagård, Klicka på bilderna för störe format.:)


Detta avr bara en liten grej jag fickgöra p ågrevlunda förbereda hästar åt Peder och Lisen, här är VM-hästen Arctis redo för ett träningspass:)


Februari
Grevlunda tiden var slut i början av denna månad och jag kom hem til lSevalbo i tron om att vara kbvar där en längre tid för samma tur med jobb igen kan man ju inte ha tänkte jag, men det kunde man. Han bara avra hemma i en dryg vecka innan jag for igen denna gång till västkusten och Varberg till Bergsgård där Sofia Kroon har sin värksamhet med försäljning- och tävlinghästar. trivdes från första dagen och det var jätte roligt. och så fick jag följa med på en tävling till Nogre med två hästar, jättespänande och roligt, och tror jag måste varit duktig den där första gången för fler tävlingar blev det och roligare blev det ju mer man lärde sig.:)


Första tävlingen blev Nogre och vestfold, superfin tävling och en bra tävling att börja grooma på.:):) så här såg stallet ut på just den tävlingen.:):) Tävlingesn namn AEG 2011:):)

Mars
Marsvar våren på G i Varberg och jag hade fullt upp, blev lite små tävlingar här coh där, en var på Varbergs RK där vi hade tre hästar med oss och det gick ganska bra för oss om jag minns rätt.:) en anan tävling var billdal och då kom min kära syster och hälsade påoch det var roligt.:):) sen när man började känna våren på riktigt så kom snön åter igen och det var ju mindre roligt. Jag lärde mig köra trakktor och fyrhjuling och var till Ullared för första gången i mitt liv.:)

April
April blev en bra månad även den, 20 år blev jag också.:):) träningstävling i Billdal och Rickhard var med och hoppade en häst då.:) Jag fotade lite då Sofia hoppade. Var med och såg hingsten Kalvados bli valack och så träffade jag mitt livs första en ögda häst, Piraten, Fyndigt namn eller hur.:)




 

Maj
Denna månad hade ganska många tävlingar, Drammen i Norge, Halmstad fältridklubb arangerade en tävling, Varberg RK var vi till ananrs var det ganska lugnt, mycket hände. Jag träffade Karro för första gången och jag ångrar inte en minut tillsammans med henne , hon är värkligen en vän för livet, i alla fall om man frångar mig.:):):)
Jag började rida på Foxy som var en försäljningshäst som Lina hade, och jag fasnade för henne väldigt snabbt.:)



  

Juni
Blev lite tävlingar även nu och en av dem var munka-ljungby i Skåne, hade med oss fem hästar och jag körde transport för första gången. och det gick bra.:) helgen var varm och skön och ajg fick årets första solbränna p åarmar och ben. vi åkte till Glommen i Falkenberg och tränade emd några hästar på dertas gräsbana och jag red för Rickhard några gånger.:):) 


rickhard hopapr Cezane i Glommen.:):)
 
Juli
Här hände mycket, Falsterbo i sverige, Fredensborg i Danmark och Gera i Tyskland, jag fick värkligen resa mycket denna tid. och jag har sett vår svenska kändiselit på närahåll och så fick  jag tid till rida lite själv också på bästa cezane:):):) Denna månad beskrivs nog bäst om jag visar lite bilder:):):)


Falsterbo 2011


malin baryard johnsson från Falsterbo 2011


Stallarna i Tyska Gera.:) en mycket fin tävling.:)


Jag och Rolex i Gera:):)


Skogsridning med Cezane.:):):)

Augusti
var hemma i Sevallbo på semester, efter en sommar med bara jobb.:):) Karro lyckades få med mig ut och springa, och träna  lite efter jobbet, detta höll i en vecka kanske sen orkade jag inte mer.:) jag lärde känna tomas och adam och många fler, men kontakten varade inte länge.

September
Denna månad så slutade Karro hos oss p åbergsgård och det var förstås mycket tråkigt, och så kom det kunder på några hästar och jag fotade ltie, var på tävling i Halmstad tillsammans med Rickhard och Cezane och Lina och Unes S, det var en rolig tävling med bra människor.:):):) annars en riktigt fin höstmånad.:)


Min Arbetsplats, Bergsgård i Varberg.:):):)

November
I november blev det långtävling igen, Två veckor i Danmark. och Odense, super fin tävling där jag fick träffa EM-vinnaren Rolf göran Bengtsson.:D:D:D och sen så Flyttade jag, Sofia, Rolex och Romeo enda till Holland flyttade vi.:) var spännande och roligt till en början men sen kom hemlänktan och gnagde i mig så då bestämde vi att jag skulle åka hem til lSverige igen och jobba på gården i stället.:)

December
Ja denna månad är ju som färskast och hela denna månad blev ju holland månad för mig, men den 27 fick jag åter igen sätta min fot på svensk mark, och två dagar senare även på vår garaguppfart i Sevalbo.:D:D Jag flög flygplan för första gången själv och det gick bra.:):) fick några julklappar så lite snäll måste jag ah varit.:D:D

och nu ska jag avnjuta de sista Timamrna på 2011 med att bara ta det lugnt och mysa med mamma och pappa:D:D:D:D
Så alla där ute ha ett finnt slut på 2011 och ett helt fantastiskt 2012 för det ska jag ah i alla fall.:):)

Gott nytt år på er.:D Vi syns nästa år:D:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback