Åtta till Åtta

Idag har det varit en lång dag igen, började fodra vid sju och upptäcker till min fasa att det har fallit ett täcke med vit fluffig snö utanför, Usch för det, sen började vi på riktig tvid åtta med mockningen, jag tog min rad idag och Calle tog mitten raden eftersom han var själv idag, då Manok är super sjuk så hon kan inte göra något men hon är här en då, Så irriterande så jag vet inte vad jag ska tycka! sen kommer ju bara Enroj (tror han stavar så) på måndagar och onsdagar nu mera så resten av tiden är calle ensam om 29 hästar, ganska maffigt, men jag hjälper honom då jag är klar med mina sju så han inte behöver jobba hela nätterna:):):)

sen så har vetrinärerna avlöst varandra idag, först så kom Jans vetrinär som rönkar hästarna inför Aktionen i februari och sen på eftermiddagen så kom en annan för att vinterchecka Sofias hästar, och det gick bra alla var friska och glada.:):) så det var kul, komemr få en lugn vecka med sofias hästar denna vecka då de endast dska gå promenad resten av veckan så det blir värkligen semester för dem.:):)
kväller blev det tillslut i alla fall då vetrinären var kalr med alla sju hästarna och då fodrade vi kväller för klockan var åtta så det var lika bra för de hade int efått någon eftermiddags mat då vetrinären kom vid tre och Jan tyckte att vi kunda fodra när vi var klara med hästarna.:)

sen har hovslagaren varit här också och han är så jobbig för han kan bara hollänska och jag kan ju bara engelska så komunikationen är ju inte på topp med honom, så där gjorde ju Manok lite nytta genom att agera tolk.:):) ananrs har hon mäst varit i vägen idag igentligen, men vad ska man göra.

Så har jag gjort klart för Jan också att jag faktist inte jobbar för honom utan för Sofia och det kändes ju skönt.:) för igår var jag så arg att jag ringde Sofia och berättade för henen hur han avr mot mig, med gråten i halsen och ilskan som bara ville ut, var tvungen att gå ut på långpromenad och vara borta från stallet ett tag igår för jag kalrade inte av att se honom, usch vad hemsk han var igår, men som att vända p åen hand så var han huir trevlig som helst idag istälelt och bjöd på pitzza till middag och hur glad som helst. jaja, har bara sju dagar kvar nu sen bär det av hem till sverige:):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback