tågresa och leenden upp till öronen

hej och hå.:)

vaknade i varberg somnar i sevallbo:D:D:D jag är hemma:D:D:D:D:D:D idag så har jag åkt tåg och så har jag åkt emr tåg och så har jag åkte mer tåg och så har ujag ätit choklad.:D:D:D:D:D:D och så har jag åkt ännu mera tåg.:):):):)

Min resa började klockan 09:34 då jag åkte från gården i varberg mot tåget som skulle gå 10:05 vilket det inte gjorde för det var försenat så det gick 10:31 istället men kom till GBG i bra tid endå för där stod systeryster och väntade så vi köpte oss en varsin glass, det blev en piggelin för mig och så satt vi och pratade lite och mummsade i oss glassen.:) sen hopapde jag på tåget mot stockholm som gick 11:43 från Götet och hela resan gick bra, hade köpt mig ett äpple och en korssords tidning för att jag skulle ha något att göra de tre timmarna det tar att åka till Stockholm, men det var så svåra korssord så jag gav upp efter en timme:):) så jag mummsade på mnin choklad och lyssnade på musik:):)

kom till stockholm 14:50 och där fick jag vänta i tjugo fem minuter för tåget mot tierp kom in 15:16 så då passade jag på att ringa mamma och sen till systeryster i Götet.:):):)
Tåget från stockholm gick ganska fort tycker jag för hopp och hej så ´ropade dem ut "nästa station Tierp...Tierp." :D:D och där klev jag av s om den enda personen haha kloka människor som åkte vidar för tierp är inge vidare ställe tycker jag, det ända som är bra är ridskolan:):):)

där Hämtade mamma mig i alla fall och så åkte vi hem till Sevallbo och där väntade pappa och köttbullar och makaroner till middag blev det också.:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Efter middagen som var gudomlig så gick jag en sväng för att kolla in mina älskade djur, kasper kanin blev jätteglad att se mig tror jag elelr så var han bara lit epervers och ville para sig med min hand:P knaskanin numer ett är han  emn söt:) sen var det gustav mys och wille mys som gällde :D:D:D åh vad det var roligt att se dem igen:):):):)

och sen så blev det en promenad till grannen och till min bästa fyrfotadevänn Tindra:D:D som skälde när hon såg mig, hon kännde inte igen mig:):) haha och boman han bara sprang rakt in i min famn utan att skälla så jag vet inte om de har bytt personligheter med varandra:):):) förut var det alltid tvärt om men inte nu, men Tindra slutade då hon hörde min röst och då bara sprang hon och kastade sig i min famn:D:D:D:D:D:D så blev det en lång prtatstund med evelina som också var hemma och så maria förstås:D:D:D:D så roligt att träffa dem igen:):)

sen har jag inte gjort mycket mer idag men imorgon blir det nya äventyr och roligheter som väntar:) hörs då:D:D

hej hej:D:D


Bara för att den är så söt:):):)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback