glad överraskning

Dagen började bra. Grötfrukost och lite tv-tittande:) sen blev det frukost för tottopollarna:) efter det så blev det lite plock och städning i skåpen i stallet, där täcken och så finns:) och plockade ihop tjocka innetäcken som vi inte använder längre och tänkte sälla ut dem i förådet i stället, så vi får mer plats i stallet:)

När jag gjort det så gick jag en promenad med Kalvados:) han var så söt mot mig, gick så snällt och lungt:D När promenade var klar så vart det dax att ta ut alla pollar i hagen:) är ju inte många kvar här hemma nu så alla kunde få en hage var:) så stallet har varit tommt, den enda som varit inne är kalvados.

Förmiddagen förflöt till eftermiddag och det hände inte så mycket, runt klockan två kom kunderna som köpt Piraten för att hämta honom, så vi skrev kontrakt och så lastade vi in honom i transporten:) och så åkte dem iväg, skönt en häst mindre:)

Sen fick jag ett trevligt samtal från Inger finger:):):):) hon och jaak var i gråbo och så undrade hon om de fick komma och hälsa på:D och självklart fick de komma, jag är endå ensam här på gården nu, då Richard åkt till Lerum och Emelie, sofias syster har åkt till spanien och ja sofia själv är på tävling:) så ensam är jag här:):) men det är väldigt skönt måste jag säga:D 

vid halv fem kom de i alla fall och de hade Ylva och Barbro med sig också:D:D:D:D:D:D:D det var det bästa av allt att få träffa dem:D:D jag visade dem runt och presenterade alla pollar för dem:) och sen fikade vi med kladdkaka och bullar:D:D 

och så fick jag en sen födelsedags present av Inger och Jaak:D:D boken Tiger sperite och så det bästa av allt jag ska få åka till London!:D:D:D:D:D:D:D:D:D fast det blir nog till hösten men endå:D:D happy är jag very very happy kan man säga:):)

Inger ville även se fyrhjulingen så jag fick köra fram den och köra lite så de fick se:):)

När de åkte så ringde jag till pappa och pratade med honom sen pratade jag med mamma också:D:D:D och så gick jag en ordentlig promenad med kalvados också så han klarar sig över natten:D:D hän är värkligen för go går so men hnd efter en:):) han har nog ont så det är nog skönt att få röra på sig:):)

imorgon blir en ny dag och nya saker att göra:):) hare gott till då:D:D
  

Kommentarer
Syster säger:

Åhh, vad härligt med besök! Och London är underbart!!! Jag rekommenderar starkt att ni går på musikal (Wickied är jättebra, men det finns många andra, b la Grease tror jag) och sedan finns det en MYCKET billig klädaffär som heter Primark (t-shirts för 30-40 kr b la) den ligger på Oxford Street (tunnelbanestation Marbel Arch). Åhh, vill också åka igen!! Kramar

2011-04-22 | 21:22:13
Bloggadress: http://tildashav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback