20 år

idag så har jag haft en kanon dag om man räknar bort Piraten, jäkla häst han förstörde min dag helt! Men nu börjar vi från början...

...vaknade av att klockan ringde halv sju, känndes lite motigt att gå upp men lyckades slita mig från sängen och göra gröt, sen gick jag ut till djuren och gav dem frukost, och sen började jag plocka lite i stallet och gick in i sadelkammaren och där låg det post till mig, ett kort från Farmor och ett paket från mamma och pappa.:D:D:D:D, ungefär halv åtta så började jag mocka, tänkte skönt om man blir klar med det tidigt idag så man hinner med fler saker.:) Blev klar lagom till Lina kom vid Nio, då hjälpte jag henne med Vaida på bandet, hon var värkligen jätteduktig, hon fick gå i bake idag, och det var inge konst sa hon.:):)

Precis innan lunchen kom Richard hem och skulle rida två hästar, hjälpte honom att göra i ordning djuren förstås, sen gick jag till Emelies ponnier och gav dem lunch:) sen åt jag själv lunch gott:):)

Efter lunchen så var eftermiddagen ganska lungn, fick kora in en ny höbal, för den jag kört in i går var helt vit prickig under plasten:(:( hatar sådana balar som ser finna ut tills man tar av plasten, så har kört lite tarktor idag också alltså:):):)

Richard skulle ha ridit piraten också på eftermiddagen men han ahde sprungit runt i hagen så mycket att ena bakskon hade flyggit av:( så Richard kunde inte rida och han blev riktigt glad över det för han hade så mycket annat att göra:)

Bestämde mig för at tklicppa Cezane idag också, åh vilken underbar häst hon är, började med benen för de är så piliga att klippa så tog dem först inna hon tappade tålarmodet.:) och sen hela kroppen och magen utan att hon rörde sig ur fläcken, stod nästan och sov när jag kom til lhuvudet, bestämde mig för att huvet får bli klart imorgon.:):) men åh vad jag gillar henne.:):)

Efter jobbet kollade jag ner i brevlådan och där låg ett paket till mig från syster Elinor:D:D:D och när jag öppnade det så låg där en film och kakor:D:D

Sen ringne underbara syster Matilda också på eftermiddagen och när jag skulle äta Tacos så ringde pappa:D:D
Nu ska jag fortsätta fira min födelsedag med prinsessbakelse:D:D sen ska jag gå ut i stalle toch kvällsfodra djuren :D:D Blir nog en film till kvällen också:D:D en lagom mysig dag med andra ord:):):):):)





Chin frå vara dagens bild eftersom han är min nya favorit efter Cezane, om jag hade pengarna så skulle jag lätt köpa honom:):):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback