fångarna på fortet

idga ahr det varit en roligt fredag, dagen började med svenska för ettorna fram till halv tio sedan hade sexorna fickat och gjort iordning för "fångaran på Fortet" fast eftersom inte skolan är nogot fort så kallade dem det för "Fångaran på Hedesunda skola" Eleverna blev uppdelade i grupper på tre och tre och så var det en gruppledare som var sexa och så fick de gå till olika stationer, en var att ta sig genom en bana genom att följa en tråd som man var fastbunden i, och så en skulle man spela bowling på.:) sen ahde de fixat en sopm de skulle stopa i handen i olika hinkar och hitta nyckel i en av dem, i hinkarna fanns det allt från Filmjölk till stuvade makaroner och gröt.:) och så fick de en gåta också. Sen fanns det en statiopn som var en hinderbana i jympasalen och en skattkammare hade de också fixat i ordning. Sexorna hade värkligen lakt ner mycket jobb det märktes och bra blev det också.:D:D det var bra att de fick göra något sådant för då fick de träna på sammarbete i grupp, barnaen alltså och så fick sexorna lära sig mycket på hur man blir en bra ledare.:) alla var väldigt duktiga och gruppen so mjag gick med bestod av Ettorna: simon, Nora och Arvid och gruppledare Tobbe som är sexa, mycket roligt att gå med dem de lyckades på alla stationer utom en så de fick ihop sex nycklar, bra jobbat och så fick de ihop en bra hög med skatter sedan i skattkamaren cokså.:)

På fritids så fick amn ett raseriutbrot i mellis kön då de inte lyssnade och bara pratade, krälade runt på golvet och var allmänt dryga, stod som en tjurkärring opch skrek på dem coh gissa om de blev förvånade, poff så stod de på ett rakt led med näsan framåt, pratade inte, och var som tända ljus.:) hihi, yes jag lyckades.:) de kommer ju naturligt vis försöka igen efterlovet och under lovet, det är jag säker på men nu vet de att jag också kan ta i.:):)

Tror de var extra vilda idag för att det är lov nästa vecka och så,:) men sånt får amn ta ochså att de är vilda en dag och förhoppningsvis lungnare dagen efter, vilket inte är så troligt att de är.:)

Och så har fritids ett så där roligt pussel också där man inte kan titta på kartongen för att bygga ihop själva pusslet, super roligt dock så ska jag inte bygga mer på det för jag fassnar bara vid det, Måste säga att jag älskarpussel och det här var ju super kul att bygga, fast som jag sa så är det inte bra att jag sitter där, dag så satt jag där i en halv timme var av fem eller tio minuter av den halvtimemr hade barn med mig vid bordet, resten satt jag själv ser ju inte så bra ut om fröken bygger klart pusslet, Hihi men de tär roligt, ska önska mig ett sånt pussel eller köpa det själv.:):) men kan förstå barnen också de har ju inte precis lika tålarmod som jag har så om de int elyckas på engång så ger de upp jag försöker ju en stund så som jag sa jag ska undvika pusselbordet i fortsättningen, bara gå ditt om det är barn där.:) kanske men bäst om ajg inte går ditt alls.:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback