Skåne 2010 i text

Ja då har man avrit i Skåne  över helgen, riktigt roligt var det att träffa vännerna där igen.:D det var dock inte vidare bra väder men de har 5 kattungar så det blev MÅNGA bilder, kan lova att de är vana med en kamera nu (haha) annars var de väldigt rädda av sig men fick hålla två av dem sista dagen, hur söta som helst var de i alla fall.:)

Har besökt ett trädhus i Hässleholm, det var riktigt fin utsikt från det, (ett trädhus är bykt uppe bland träden så man är uppe i trädkronorna nästan), riktigt fräkt och gått fika hade de också. När vi åkte ifrån trädhuset, så åkte vi värkligen på saitsing i hässleholms skogarna.:) Jag kom då på att en viss Dressyr ryttare bor väldigt nära Hässleholm så då ville jag åka och se hans gård och ja det är JAN BRINK jag pratar om han bor på sin gård TULLSTORP bara någon mil utanför Hässleholm så vi letade på en skylt där det stod Tullstorp på aoch svängde där, åkte en bra bit och det kom bondgårdar och skog och fler bondgårdar, började tappa hoppet om att få se gården då det kom en skyllt som det stod DRESSYRSTALL 1 km på :D:D jiphi sa jag eller snarare "HÄR ÄR DET!!!" (haha) snacka om att ha fjärillar i magen, Tankarna var typ tänk om han rider på utebanan, eller tänk om man inte kan komma ända fram, åh vad coolt att jag är så nära nu! och så kom en till bondgård och just den där kilometen var ovanligt lång men så kom en bokskog en liten bake upp och sedan ner igen och så på en stenmonument/stenblock som det stod TULLSTORP Dressage stable på och så tonade det väldiga ridhuset upp sig mitt i bokskogen bara och så stallet och hans hus och HELA GÅRDEN!!!!!! :D:D Fatta vilken lycka jag fick i magen, jag åkte just över hans gård sveriges bästa dressyrryttares gård ligger presic framför mig och vägen går rakt igenom hans gård, :D:D men ruplig i bilen var " åh det är är stort!" :D:D

synd dock så han jag inte med att ta någon bild på allt sammans då det bara tog 5-6 sekunder att åka förbi/över gårdsplanen och så hade jag packat ner kameran, och så finns de bästa bilderna i mitt huvud och de är svåra att överföra til ldaton.:D:D men jag är galet lycklig över att jag har sett det en gång i alla fall. :D:D sen så finns det hur finna bilder som helst på deras hemsida  http://www.tullstorp.nu/

Men självklart har jag gjort mer än bara det, jag ahr varit till Wanås som är ett jättestor gård från typ 1600-talet jättefint var det där.:D

sen har det mäst regnat så vi har inte gjort så mycket mer, men skönt att få komma hemifrån en stund var det i all  fall.:D:D
På vägen ner till skåne så stanade vi till i gränna och köpte polka grisar och kollade på tillvärkning.:D:D

men kan ju lungt säga att det mäst posetiva under denna helg var att se Jan brings gård och få gossa med kattungarna, det var det bästa i alla fall.:D:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback