Grävde i släkten hos vinglan

inte ett moln så långt ögat kan nå.....

det är sjukt varmt idag nära 30 grader på termometen rena rivieran. Har dock mäst varit inne idag då det var för varmt för att vara ute, ingen ridning blev det heller, hade inte orkat cykla ditt och om jag ahde det så hade inte vinglan orkat med alla bromsar och andra flygfän, hon får helt enkelt lite semester i några dagar nu tills varmen lungnar sig lite.:)

men jag har haft henne i tanken i alla fall och så kom jag på att jag ville kolla hennes stamtavla lite nogare än vad jag har gjort så jag gick in på http://www.travsport.se/shestinfo där kan man hitta stamtavlor på travhästar, en jättebra hemsida (enligt mig) man får reda på det mästa om hästen där.:) I alla fall så hittade jag då hennes sida och så började jag kolla och jag kom ända bak till år 1865 och då hade jag gått igenom 13 led av hästar som är då Vinglans släkt, det var ganska coolt tycker jag. Dock är det lite roligt för de flästa hästar inom travvärlden är släkt med varandra visa hästar är både mormor,farfar, morfar, farmor, ja det var flera stycken i vinglans släkt som var så alltså finns de med på fler ställen i stamtavlan, och så värkar hingstarna med viktiga att bokföra än stona, märkligt det där men intresant.:)



ingen levande varelse får stå för bild idag.:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback