En dag med hästarna

började dagen med ett smas till Carro, medan jag väntade på att hon skulle svara så gick jag ock hämtade hö hos grannen så kasper inte behövde svälta:):) efter ungefär en halvtimme hade Carro inte svarat på mitt sms så jag bestämde mig för att börja gå långsammt till stallet. När jag kommit till björken ungefär så far en svart klumt förbi mig, WOOOOMM sa det då den svarta klumpen for förbi, men det var ju ingen svartklump utan TINDRA som var ute på promenad med MAria och Evelina, de kom en bitt bakom mig med Boman,:D:D Tundra är så söt.:D:D

När jag nästan var frame vid Carro så kom hennes sms:):) (hon svarade i alla fall) Hälge hade inte fått någon ny sko men jag skulle hämta honom endå så skulle Carro fixa den så jag kunde rida.:) tog en stund att få tag på honom men gav mig inte denna gång så tillslut gick det, kom in i stallet och så gick ridningen åt skogen då vi upptäckte att han ahde trampat sig själv på kronranden på ena frambenet.:( ett stor sår var det, så det blev ingen ridning utan bara borstning och omskötsling av såret så får vi se när jag kan rida igen det beror på hur fort det läker. Ska i alla faill börja hjälpa till med Conny i stället så länge, så han lär sig lite hyffs.:):)

På väg hem så var klockan runt två så jag bestämmde mig för att gå upp till Etta och Indra som jag är hästvakt till idag och imorgon:) och Etta fick någon ide om att jag var läskig och började fara runt i hagen som en liten toka:):) söt häs det där.:):) De fick eftermiddagshö av mig innan jag gick hem.:):)



Finna Etta:):)


Indra hängde på Etta fast hon tyckte nog bara att jag skulle ge henne något  att äta, för hon var i mina fickaor hela tiden, sen la hon sin nos på min axel, då jag hukade mig ner för att klappa henne.:):)


Sötnosen.:)


:):) bushäst.:):)


hon är bara för fin den där hästen.:):):)


Bushäsen tyckte jag avr läskig när jag kom, men så for jag gav dem hö så tyckte hon om mig jättemycket.:)
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback