rymningsförsök misslyckat!

Vinglan var ungefär lika som hon var igår, fast bara i stallet idag, när vi red iväg så var hon som en dansande virvelvind.:)

När jag tog in hästisarna idag i stallet så gick flisan in först och sen gick vinglan efter flisan hela vägen in i flisans box!!!! ahhhh, jäkla häst hon bara,

"ehh, ja det kan du ju glömma att jag tänker gå ut här ifrån!"

"men vinglan, det är inte din box!"

"Ehh, vadå!!! klar det är min box, hallå flisan flytta på dig!"

Flisan går ut ur boxen (som är hennes) och ut i hagen igen, vinglan får panik då jag tar tag i henne och tar henne till hennes box och stänger dörren.

flisan står i dörren in till stallet och värkar lixom skratta åt både mig och vinglan, vinglan får ett anfall mot dörren till boxen och sen försöker hon praktist taget klätra ut ur sin box. men du bestämmer sig Flisan för att komma in igen.:)

på ridturen gick allt bra idag vinglan var som en dansande primadonna ohc ville värkligen visa upp sig för sigge och jack, (två ponnis som bor vid hade härgård)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback