Elmia Scandinavian horse show 2016

WOW,dubbelt upp WOW! !!!
 
Kort sammanfattning av tävlingen på elmia i helgen, ett stort fantastiskt WOW! !!
 
En riktigt bra tävling, med en känsla av att vara utomlands på en 4* tävling. 
  Fick en känsla av att det var bra organisation bakom alla saker som ska stämma och fick ett finnt bemötande av glada och hjälpsamma funktionärer. Som trotsade de isiga vindarna och var där och hjälpte till. 
Bra stallar. Inte en pryl var blöt av ösregnet som kom på besök under en av nätterna, och stora ytor att promenera på vilket i mitt fall gav ett enormt plussa då jag hade en hingst med mig som är lite väl "på" när han ser andra hästar. Men med stora ytor så kunde vi promenera i lugn och ro utan att träffa på så många andra.:-)
 
Vill också ge plus på banorna och underlaget. Det som kanske kan förbättras till nästa år är ridkläderna.  De var lite korta i vårat fall då vi hade två hästar med oss. Mads han inte rida båda under en tid så fick ju förstås dela år dem. Men det hade varit bra med:
Alternativ 1, längre ridtid
Alternativ 2, att framridningen i alla fall var öppen för träning lite längre
(Vet att man fick rida på de finna gräsmattorna . Men på egen risk vilket var en fin tanke men det passar ju inte alla så någon av alternativen kan ju kanske vara en idé till nästa år:-)
 
Det enda jag skulle vilja se till nästa år som är extremt viktig om man jobbar som groom och går upp 05.30 för att gå till stallet är kaffe, kaffe gör en groom glad och värmen henne/honom när vinden tar i runt knuten, kaffe är som havre för hästarna en basföda som är nödvändig för att vi ska kunna göra ett bra jobb:-) 
Vad jag försöker få fram är att det skulle vara toppen om kaffe fans på stall området så vi hästskötare kan ta en kopp i farten till frukost fordringen eller framridningen.:-):-)
 
Tillslut vill jag tacka gänget bakom denna tävling och ge er en enorm tumme upp. Bra ordnat och bra organiserat. Kommer gärna tillbaka nästa år:-):-)
 
 
Tack elmia vi ses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback