Tävling - Helsingborg

Jaha då var man hemma till vardagen igen, vi kom hem redan igår kväll men, MEN var för trött för att skriva då:):) så nu kommer en sammanfattning av tävlingarna i helsingborg:)
 
Jag packade in allt till tre pollar redan på onsdagkväll då Mads kom hem med lastbilen så blev ganska sent för mig men kände att det var skönt att ha det klart.:) På torsdag runt morgonkvisen var alla tre pollarna klara och jag var redo också så vi packade in oss i bilen och körde söderut.
Resan gick bra fram till Nyköping (tror jag det var) för då stannade vi för lunch och då vi åker igen så kommer HM på att det var lite problematiskt att hålla balansen i svängarna i rondellena så han sätter sig ner på rumpan och jag ut till honom och försöker få upp honom på fötter igen, men det går inte, lite panik fick jag allt måste jag endå erkänna och mer blev det då han helt plötsligt lägger sig ner som en kamel och börjar sprattla som en spindel med benen, jag skriker eller snarare vrålar som en tok till Mads att det är stora problem och att vi måste stanna, så på uppfarten till E4 stannar vi och HM kommer tillslut upp i alla fall utan en skråma på kroppen,jäkla häst. Resten av resan gick i alla fall bra, med ett vakande öga på övervakningskameran och ett ben i läge att springa bak igen var jag i alla fall redo att åka vidare.
 
Då vi kom fram till HFRK så är det som vanligt allt ska ut och fixas iordning sammtidigt som Mads ska rida inne på banan och så ska jag sammtidigt promenera med en av pollarna, men allt gick smidigt och allt hans med och klockan visade inte alls för sent på dygnet då jag var klar med allt, middag i lastbilen och efter det en god natts sömn i sängen, trodde vi...lille pojken skrek och grät hela natten så ingen av oss som hade planerat att sova fick sova, så på fredagen var vi alla lite sega. :)
 
På Fredagen så startade HM och Weine, först ut var HM  i FEI PSG och han kom runt på 63,4% vilket jag var nöjd med då han på senaste tävlingen bestämde sig för att stå på bakbenen och för sånt får man ju inga poäng. Men han sköte sig som sagt denna gång och kom runt och jag tror endå Mads var nöjd också med HM.
Weine startade FEI GP och var super på framridningne men inne på banan sa han ungefär så här " Jag kan göra hur jag vill, hahahahaha." Ja ni kanske förstår, så han fick 65,4% så dåligt var det ju inte men det räkte inte till någon prisutdelning och vi alla vet att han kan bättre.:) 
 
Lördagen var fullt ös då alla tre startade, HM först ut igen i en  MSV A:1, han tyckte dock att det var oretvist att bara Mads fick lyfta på hatten i första halten så han bestämde sig för att visa att han också kunde säga hej till domarna, så han reste sig på bakbenen och sa hej helt enkelt. Det gav tyvärr inget extra poäng så för honom slutade ritten på 59,9% men i övrigt så kom han runt hela programet och för att vara första Meetinget så var HM jätteduktig tycker jag endå, han var inte dum en enda gång och snäll är han ju endå in i hjärtat och även fast han inte är min favorti så kan jag inte hålla ett leende borta då han börjar mobba Triviant som var boxgranne och så Salomon som blev riktigt sur då HM tittade in till honom.:)
 
Weine gick som numer två i  FEI GPS och han var så fin och denna gång så kom bråkstunden på framridningen istället och då är han genast mycket finnare inne på banan vilket är ett jätte plus förstås, han gick runt på 67,6% och det räkte till en tredje plats för korven som var väldigt nöjd med sig själv då han fick springa extra på banan med roset och allt.:)
 
Sista ut för dagen var ju då Jimmy i FEI INT 1B och inte för att skrytta eller så men han är ju en rosettplockare och självklart så förväntar man ju sig lite att han ska gå in och vinna allt då han i stort sätt gör det varje tävling, och det började bra han var uppe och nosade på höga sifftor tills det blev lite hjärnsläpp i travslutan då han började galoppera istället, då rasade poängen men han hämtade endå upp en del av dem och fick tillslut resultatet 66,9% och för första gången i år så fick inte jim någon rosett och ingen prisutdelning blev det heller, för att vara helt ärlig så kändes det jättekonstigt för mig att inte linda på vitt efter ritten och gå in med honom igen, men det kan ju inte gå fläck fritt varje gång och han var lite för laddad också men vi var nöjda endå.:)
 
Alla tre har varit finna i helgen enligt mig endå även fast procenten kanske inte var så höga så tycker jag endå att de varit duktiga.:)
 
Hemfärden gick kanon, HM stod på alla fyra hela vägen hem och jag fick köra lastbilen också, JIPPI:D:D:D:D så roligt jag körde från Linköping ungefär och enda hem till Segersta, det som var mest nervöst var bitten genom Stockholm och sen in på gårdsplanen men allt gick bra och jag råkade bara få med mig några lös från grannen buskar då jag körde in på stallplanen, parkerade rakt i alla fall.:D SÅ roligt att köra, nu är jag ännu mer tagggad på att klara det:D:D:D Stockholm var lite läskigt för det är så mycke ttrafik, just p åen söndag kväll/eftermiddag så kanske det inte är så mycket men endå, känndes skönt då man var igenom i alla fall.:):)
 
Idag (måndag) har jag mäst städat lastbilen och tävlingsskåpet men har också hunnit med lite vardagspyssel också. Imorgon jobbar jag halv dag och när jag slutar funderar jag på att åka hemmåt till mor och far:D:D
 
Team Segersta redo att åka mot Helsingborg.:D:D
 
Då man hjälper andra att morgon fodra deras hästar på tväling kan man ah tur att få något tillbaka, denna gång blev det en god choklad ask.:D:D
Weine hwmma innan avfärd, pratar igenom utflykten emd sin Maskot draken:D:D
HM inne på bana i FEI PSG:):)
 
Massor av knoppar har det blivit i helgen precis som det brukar bli på tävling, jag är så nöjd över att jag lyckades med att göra 17 stycken på jimmy på 25 minuter, då går det ganska fort öfr mig, ,min plan är att komma ner i 20 minuter.:) Detta är Weines knoppar:D 11 eller 12 blir de toftast på honom.:)
 
Weine i FEI GPS, kom 3.a:D:D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback