SIHS 2013

Nu är jag en av alla groomar som kan säga att Globen är årets roligaste tävling, för det är den värkligen. :D:D är så otroligt glad att jag fick åka till globen, har ju aldrig varit i globen förut, men har alltid tittat på evanimanget i TV varje år och drömmt mig bort om hur det skulle vara att gå ditt på riktigt, har hört så mycket om tävlingarna där och hur roligt där är och nu, ja nu kan jag äntligen avra med i de samtalen och prata om hur roligt det var, för i år var sista året att få åka till globen då hela shown flyttar till frends arena i solna till nästa år och då ska vi förstås vara med där också.;D;D
 
Jag vet igentligne inte var jag ska börja är så mycket jag vill berätta, jag fick komma til lgloben men inte bara det, jag var groom åt en fantastisk häst och ryttare och jag fick se allt bakom kulisserna. Indianbarnen som övad ei full galopp i gånarna på sina små ponnysar, högvaken med sina blanka trumpeter, glitter på fjordhästarnas seldon och vagnar, lösa frihetsdressyrhästar och så alla världsstjärnor, som Edward Gal, Hans peter Minderhoud, Tinne Vilhelmson-silfven, Lyndal Oatley, Det var storfräsarna i dressyren det, PAtrik kittel var ju förstås där även fast han inte tävlade själv så var han där med sin fru (Lyndal) och så där som tränare för bland annat Mads och Jeanna:D:D På hoppsidan så var ju världseliten på plats då Finalen i top 10 gick under söndagen:D:D så jag tycker det är helt otroligt att jag har varit blad dessa människor under en helg, där är så duktiga på det dom gör.:D
 
Men för egen del nu då, jag var ju där med Weine, vi får ju inte glömma det,:):)  Och Weine tyckte det var roligt tror jag, fast lite läskigt också, resultatet i Mads Världscups debutt blev 66% och både han coh jag och alla andra vet att det kan gå betydligt bättre, men weine var spännd och blev lite rädd för en fotograf så lite missar blev dt också så de tvar ju tråkigt att vi inte fikc vara med i küren men jag är så stålt över Mads och Weine endå för de är så finna tillsammans oavsett vad domarna tycker.:D
Jag fick då packa och åka hem emd weine redan i går efter klassen , men då det int evar någon bråska hem så var jag kvar och kollade på mateéne som är en del av hela grejen med globen, som jag skrev tidigare så ha rjag ALLTID sett evenimanget på TV och då man får en chans att se det på riktigt så tar man den helt klart.:D:D  så där satt jag och njöt av frihetsdressyr från Frankrike och ankor som blev valade av valhundar so mlydde en viselpipa:) riddarna avr där, islandshästarna var där, cowboyerna var där och alla söta shetlandsponnnyerna och mycket mycket mer.:):):)
Innan jag och Weine packad eoch åkte hem så ville hippson ha en interjuv med Weine och de fick de förstås, int eknas i texten blev det men annars så gick det finnt.:) in i lastbilen emd grejer och häst och körde hem, skönt med bara en timme hem.:D:D
 
Men sammanfattning av GLoben bler som följer, ÅRETS ROLIGASTE TÄVLING!!:D:D:D som så många andra som varit där sagt, så är jag med dem nu och säger samma sak, inte för att härma eller så utan för att det stämmer till 100% :D:D:D
Jag tycker det är synd att allt sammans ska flytta till solna nästa år, för globen är speciellt så är det bara men jag hoppas Mads får vara med nästa år också.:):)
 
Lite blider blev det allt också, här är de i en enda röra, visa tagna av mig, andra av hippson och några av maria W.:D:D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback