en dag i stora staden

idag har jag haft veckans lediga dag och redan i går så åkte jag mot Göteborg för att träffa syster så i morse vaknade jag p åhennes soffa.:):) vilken skönhetssömn jag fick mig i natt.:):) dagen började emd en marabochokladkaka ruta:):) gott sen så blev det riktig frukost och efter det så åkte vi in till city för att promenera runt på Nordstan, STORT varuhus, förstod nog inte riktigt vart vi var någon gång när vi var där emn jag ahde ju syster så det gick bra.:):) sen promenerade vi mot Göteborgs konstmuseum för att vara lite kulturella också då vi ändå var i farten lixom och där hade det en utställning med Jan Lööv, han som gjort skrotnisse och hans vänenr bland annat och det var en fin utställnig, sne gick vi nästan vilse där inne bland alla tavlor och skulpturer, fick se mig en picasso, en rembrant och en liljefors bland annat och så massa gammal konst på kungar och såna tycke rjag är så läskiga att se på för deras ögon följer lixom med en när man går vidare till nästa, man har lixom ögon på sig.:):) men beundrar de som gjorde de tavlorna för de är fantastiska och detaljrika.:):)

sen gick vi vidare till Göteborgs världskultur museet, tror jag det heter.:) och där fick jag mig en ordentlig överraskning då faster inger kom in genom entren.:D:D hon var i Götet på ett möte så då had ehon och syster planerat en träff som jag int eviste om, men det var förstås super rolig att få träffa henne igen förstås.:D:D när vi gått oss trötta på all kultur så åkte vi buss till city igen för att ta oss en tur till kina innan jag och faster skulle hoppa på våra tåg till Varberg respektive Stockholm och de tvar super god mat på kina resturangen.:):):):D:D sne var dagen slut och jag är super nöjd med hela dagen, för utom att de där förbaskade -11 graderna kunde varit +11 grader i stället.:):)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback