en satans jobbig dag

Dagen har varit för jävlig, mycket som ska göras som skulle varit gjort för länge sen och en hel del grejer som var halvklara som skulle göras också och massa mer på det, men jag han med det mästa och lite till på det. och så höll jag humöret uppe hela dagen, tills jag körde in en ny höbal vid fyra då sjönk humöret en aning, då det visade sig att den var vit och grön prickig. inge bra, får bytta den imorgon, när jag fodrat fyrafodringen började jag plocka lite i sadelkammaren för där såg det för jäkla grisigt ut, och nu ser det väll lite bättre ut, men det är mycket kvar.

Städat ur lastbilen och sköljt ur alla hinkar och krubbor som var med till Drammen, tvättat massor, städat lite här och lite där och försökt fått ordning och reda på saker som av någon annledning flyttar på sig då man är borta ett tag.

kom kunder på kvällskvisten, de skulle komma vid fyra men kom vid sju!! ganska bitter över det, och så skulle de prova Fonds men han började halta, och då skulle de rida Argo så jag gick och skulle fixa honom, sen ville de inte prova honom mer, så bitterheten blev ännu mer bitterhet, då skulle de prova kalvados istället, så jag gick för att fixa honom, det började bra, borstade honom och när jag skulle kratsa hovarna så gick fram bra men inte bak, han satte sig nästan och slet sig bakot samtidigt så kedjan låsnade från sin krok i vägen och han bara stod och frustade, blev så arg att jag slängde in honom iboxen medan jag fixade kedjan, den sitter i ett balsnöre som sitter fast i ringen i vägen så det var alltså balsnöret som gått sönder. fixade det i alla fall och tog ut han igen, han kastade sig bakåt åter igen av någon annledning som jag inte riktigt förstod varför då jag inte ens hunnit fram till honom, kedjan rök loss från sitt balsnöre en en gång och slog sig runt halsen på kalvados som slängde sig in i boxen i panik. Bestämmde mig för att tränsa honom i boxen med det samma och sen ställa honom på gången då, så kanske han skulle vara lite mer lugn, men han var som en jag vet inte vad, han for run, runt, runt gick lixom inte att få kontakt med honom. min bitterhet hade ju inte lugnat sig kan jag säga, var så trött och arg på allt kändes det som:(:( men jag fick på träns och utrustning tillslut i alla fall sen fick han stå uppbunden medan han väntade på sofia, och kan även tilläga att hans popularitet sjönk till noll hos mig idag, han som endå hade en chans att bli omtyckt av mig igen då jag red honom själv tidigare idag och då var han hur snäll som helst. men nu vet i katten om jag någonsin kommer gilla honom igen.

kom in från stallet vid nio och är väldigt trött kan jag säga:):) ska sova ordentligt nu så jag orkar med morogndagen och dagen efter den:)

Imorgon blir en ny dag med nya saker att göra och hopaps på finnt väder så jag kan ta en tur på foxy efter jobbet:D:D så bli mysigt att rida henne igen:D:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback