Drammen 2011

Nu har det gått nästan två veckor sen jag skrev här och det har ju sina förklaringar. Jag har ju varit i Norge och Drammen på hästtävlingar där i två helger:):) har varit helt otroligt roligt tyvärr så har vi inte kommit hem med några placeringar men jag har haft det kanon endå:):) men jag tar väll allt från början.

27 april
den 27 aprin var vår avresedag och runt 11.00 så var foder,utrustning, massa täcken och mycket mer packat, hästarna hade glatt srungit på lastbilen och alva var inpackat i bodelen och jag och sofia var redo för att åka mot noge:):)
Resan gick bra tycker jag vid gränsen och tullen så hittade vi på en annan hästlastbil som också skulle till Drammen så vi åkte efter dem eftersom sofia var lite osäker på var det låg:) kom fram till drammen vid 18.00 eller 19.00 och då skulle allt packas ur, och så skulle hästarna besiktigas, sofia gick med Fonds först medan jag packade upp lite saker och sen tog vi Rolex och Romeo tillsammans, fick ta Romeo och han var riktigt snäll bara lite läskigt när de skulle kolla hans chip så de hoppade över det.

Medan jag fixade klart i stallet med allt så lagade sofia mat i lastbilen. Stuvade makaroner och korv, favorätten och det var riktigt gott för jag ahr inte ätit stuvade makaroner på jättelänge.:)

28 april
första tävlingsdagen och alla tre skulle starta, Hingsten Fonds var först ut efter lunch så då var han knoppad och borstad så han blänkte i solen, han såg riktigt fin ut på framridningen men på banan blev han jättekonstig spänd och ville lixom inte, det blev 16 fel och sofia var nog väldigt besviken, men två hästar återstod och med dem gick det bättre,Romeo kom runt med 4 fel och rolex var nolla:D:D

29 april
idag startade alla tre igen och det gick väll så där, Fonds var konstig även idag så sofia valde att avbrytta tävlingen för de fått så många fel:(:( sen Rolex lyfte inte fullt ut med fötterna och hade ner två bommar vilket gav 8 fel, Romeo var duktigast idag med 4 fel.

30 april
idag så startade bara Fonds och Romeo så de förberede jag knopparna på redan före lunchen så det var klart, klassen startade vid halv tre och då var de snygga båda två blanka och fina:):) Fonds tog sig runt hela banan med 8 fel och Romeo var felfri fram till sista hindret då han inte riktigt orkade och rev en bom:( men 4 fel är inte fel det heller, tråkigt dock att det inte blev nogra placeringar.:(

1 maj
Rena semester dagen idag, bara rolex som tävlade så han fick i stort sätt all uppmärksamhet idag:D:D han rev sista hindret så 4 fel på honom igen:(
har hunnit med att fota lite idag också:D:D många fina hästar kan jag säga:):)




Måndag,tisdag och onstag var väldigt lugna då det inte var tävlingar så hästarna fick vila nästan helt då Sofia åkte till Jasmine som äger romeo, hon bor i Oslo och sofia behöve internet för det fanns inget på tävlings platsen så hon for till oslo, och då var jag ju kvar med hästarna. blev lite klasas vid en svensk lastbil då Sofia känner ryttaren, de heter anna och Fredric och anna fyllde år så då kom fredric och undrade om vi vill komma och kalasa med dem:) trevligt.

5 maj
Idag började andra helgen av tävlingar:D:D alla tre var på start listan så alla skulle knoippas och bli blanka i pälsen:):) Rolex och Romeo startade i 1,45 och Fonds i 1,35 och ingen av dem kom runt felfria:(:(
Fonds med 8 fel
Rolex med 4 fel
romeo med 4 fel

sen kom richard idag också, trevligt han livade värkligen upp oss oredntligt med allt babbel:D:D men rolig är han:):)

6 maj
Finns inget bättre än sol under en tävlig och idag avr det sol som alla andra dagar:D:D
Alla tre tävlade idag också, Fonds 4 fel och Rolex trode vi skulle komma runt helt nolla men rev sista hindret i andra omgången/omhoppningen:( så fyra fel där med:(:( och romeo fick 4 fel även han idag:(

på kvällen gick vi till Jossan en anna svensk som tävlade i drammen, vi var totalt 12 stycken i hennes lastbil och ja det var lite trånkt men kul var det:):)

7 maj
idag så startade bara fonds i 1,35 så lugn dag för mig:)gick då inte jättebra, 8 fel men sofia var nog ganska nöjd endå då hon ridit halvt blind under tiden för hennes ena lins hade glidigt bort från ögat så hon såg ingen men han hoppade en då, trots att de rev.:)

sen på kvällen åkte vi på bio med jasmine och hennes kille, THOR såg vi, en ganska bra film tycker jag:)

8 maj
sista dagen i norge:D skönt Rolex tävlade Grand prixen på eftermiddagen och det gick inge bra alls 16 fel efter inte ens halva banan så sofia valde att avbrytta:(
allt packades in i lastbilen och vi kom från drammen vid fem tiden och vi kom hem till varberg vid tio tiden:D

kan sammanfatta denna tävling med bra väder alla tävlings dagar har solen lyst på himmelen och det har varit riktigt varmt, 21 grader som varmast rena rama sommaren:D:D och så kan jag säga att jag konsumerat en hel del fanta också gud vad gott det är:D:D














Jens Fredricsson var där också fick lite bilder på honom:)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback