Kommer ni ihåg

Kommer ni ihåg böckerna om Amanda? det gör jag i alla fall och oj vad många gånger jag lånade dem på biblioteket bara för att kolla på bilderna och sen ge boken till mamma så hon läste hökt ur dem:):) och hur jag drömde om att själv rida Trasslan den vita ponnyn som tog Amandas hjärta!:):)
Amanda-böckerna är en serie på åtta böcker, en om året från den första 1991 till den sista 1998 med andra ord så kan man säga att jag vuxit upp med dessa böcker:D:D



Eller kommer ni ihåg Böckerna om Sia och Pontus i "här luktar häst", eld i Stallet", Världens bästa häst", "häst är bäst" och "Storm kring stallet"??
Den bok serien han jag också läst ett x antal gånger, hur mysig serie som helst, komme rihåg att så fort man inte hittade en bok på biblioteket så gick jag till hästhyllan och lånade en av dessa böcker bara för att ha en bok med tillbaka till klassrummet:D:D busigt värre:D:D








Och tillsist minns ni "stallgänget på tuva"?? serien som publiserades i Tidningen "MinHäst".
Serien som man läste om och om igen och levde sig in i och stallet med alla olika hästar i:):) älskar den serien skarpt och eftersom den har slutat att göras nu så har det kommit ut sammlade böcker om serien, hittills har 10 böcker kommit där serien är från början, första bocken har åren 1996-1997  i kronologisk ordning  föjer sedan de andra åren med i de andra böckerna från början till slutet.:) tycker de är roligt då kan man läsa dem igen och igen och igen... ja nu förstår nog hur jag menar:D:D









Måste ju också säga att jag gillar Lena furberg skarpt i hennes stil att teckna, det är hon som gjort "Stallgänget på Tuva" och serien om Sia och Pontus:D sen tycke rjag jätte mycket om Margareta Nordqvist som tecknat "Amanda-böckerna":D:D de är värkligen en bra insperation när jag själv ger mig in i Tecknarlivet so mjag ahr på sidan av mitt jobb som hästskötare :):)



Kommentarer
Anonym säger:

Kul att du gillade Amandaböckerna! Nu finns det ju en unik möjlighet att köpa hela serien hos Kikkuli Förlag. Gå in på www.kikkuli.com och gör din beställning.

2011-04-10 | 20:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback