En händelserik dag

Dagen har varit solig och blåsigt:) riktigt vårväder med andra ord:) hästarna har skött sig nästan hela dagen, fick vara själv under eftermiddagen då Emelie skulle skriva teoriprov för BE, så då var jag själv i stallet var inte så mycket att göra så det var riktigt lungt, släppte några i skritten och så fick tre av hingstarna gå i grushage också de blev glada allihopa:) och Rolex gick på bandet idag också, och precis då jag tagit honom därifrån och ställt honom i gången kommer Argo förbi springande i värdens fart!:O ?? jag uppfattade det hela genom att där "där sprang en häst som igentligen ska vara i hage!" sprang efter honom för att se var han tog vägen och när jag kom runt hörnet av stallet så kommer han tillbaka i världens fart, en normal häst brukar ju stanna eller åtminstånde sakta in då man vifftar med armarna mot den men inte Argo han for förbi mig och in i stallet!??, där då Rolex strå i gången, hur Argo kom förbi vet jag inte riktigt det får förbli ett musterium eftersom jag missade det, jag fick i alla fall tag på honom inne i cezans box och kunnde lungt ta honom till hans egna box, dumma häst!!
Ända förklaringen som jag kan komma på varför argo sprang på gårdsplanen är att han är en väldigt bra hopphäst.:) och att ett trästaket med eltråd inte hindrar honom.:)

Dagen frblev lungn efter den händelsen i alla fall:) Nu sitter jag och lyssnar på Kapten Svarte Bill, världens fegaste sjörövarkapten på youtube:):) helt underbart roligt att lyssna på:):) 

 
fons blev glad så han lekte liute i grushagen då han fick komma ut på eftermiddagen:):)


Chin, hur mysig som helst.:) gillar honom skarpt:):)


Gustav somnade i soffan i söndagskväll då jag avr själv här i vårat bo:) Han är så söt:):)


Gustav och Gustav sover :D:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback