En dag med lite sol och många händelser

Idag ahr jag ridit igen:D:D denna gång på Cezane, åh vilken mysig häst det var:):) helt underbar att sitta på:D:D:D Sen blev det mockning och hämtning i hö:):) ut och in med hästar till hagarna också:) förmiddagen gick ganska fort tycker jag och sen efter lunchen var jag själv då Emelie var ledig för hon skulle hämta en kompis vid tåget.

Eftermiddagen Var lungnare änlungnast:) hjälpte emeline och packa Nisses alla saker, de flyttade idag:(:( till ett annat stall. kommer skana henne hon är så rolig:):) men hon kommer komma lite då och då för att köpa foder av Sofia och Richard så då får jag träffa henne:):):):):)
Skulle hjälpa sofia att springa med Fons på väggen och så när jag skulle vända och springa tillbaka så började han hoppa och studsa så jag drar till ilongerlinan som jag hade och då så det "ploff" och så stod jag där med endast en longerlina i händerna och så är fons på vägg in på gårdsplanen och sofia efter:/ han sprang till utestallet och hälsade på stona där men inget allvarligt hände, dumma häst!!

sen så skulle fons även gå på bandet för första gången, han hoppade och studsade ganska mycket och så klämde han mig nästan också då jag skulle leda upp honom på bandet:( men jag gjorde inte illa mig, gillar bara inte den hästen lika mycket längre:)

Och så har vi ju Max också en av hingstarna han fick komma ut i hagen idag men så fick han komma in redan vid lunch för han hade klätt av sig i hagen och stod med innetäcket på sig och så låg utetäcket i en hög mitt i hagen, dumma häst!!!

på Eftermiddagen kom även en kund för att kolla på två av hästarna, Kalvados och Patricke:) var kvar i stallet och hjälpte till att göra iordning dem så de bara behöve byttas av och prova dem:):) de gillade även Labbe så de provade honom också, vet inte hur det gick men ajg hoppas att de gilalr någon av dem:):):):)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback