Åter en händelserik dag

vi har varit väldigt Effektiva idag måste jag säga, var klara med stallet redan halv elva och då hade även alla hästar gått i skritten och de som skulle ut i hagen var ute:):) och inte nog med det solen lyste så det kändes som om det var sommar:):) i alla fall om man stod stilla i solen och abra njöt vilket vi passade på att göra när vi skulle hämta hö:):)

Hästarna gillade nog också vädret idag för de for runt och lekte i hagarna och en som lekt elite extra var Zyprece, tror hon stavas så:) hon bockade och for runt så jag bara fick ett stort leende på lepparna:):) så söt hon var och när jag kom ut på trappan efter lunchen så låg hon ner i hagen, först trodde jag att det hänt något och när hon inte reagerade då jag sa hennes namn så var jag ju tvungen att gå in i hagen och kolla, det visade sig att jag väckte henne då för hon sov:):) hur söt som helst, hon hade blivit trött av all lek på förmiddagen så hon hade lakt sig ner och sovit en stund:):) och när jag sa det till hennes matte så blev hon förvånad för det hade hon aldrig gjort för:)

Eftermiddagen var lungn den också tycker jag i alla fall, det kom en kirropraktor och skulle behandla Romeo och någon mer tror jag var inte riktigt närvarande under hans besök för jag puttsade utrustning då. :)vid fyra-fem tiden så kom det en vetrinär som skulle kolla på Rolex och Argo, och behandla dem i ryggen, han fick även ge lungnadne till Romeo då kirroprakton inte hade lyckats komma åt honom tidigare på dagen, korroprakton kom alltså tillbaka:) fick springa med Argo då vetrinären kollade på honom var lite jobbigt är ju inte van, men bra att jag får träna här hemma så jag fixar det på tävling sen:):) det är ju inte lika mycket stress här hemma:) 
Sofia tog Rolex själv och han blöev som ung på nytt när vetrinären böjde på honom :) var så roligt att se:):) Vetrinären var speciall utbildad inom något område som hade med muskler och ledar att göra tror jag, han åkte tydligen runt i hela sverige och behandlade hästar han höll mäst till i Stockholmsområdet och lite norr ut så pass långt som Gävle faktist:) han avr värkligen super duktig och trevlig:)

sen kollade han på Antrax också, på hans bulla som han ahr på ryggen på grund ut av att han har ett trassigt revben, som han fick då han gick över med Richard med sadel och allt på, och så kolalde han på vaidas utslag som hon har på ryggen coh sist och deffenetivt minst så vacksinerade han Emelis mini ponnier:):)

kom in från stallet vid kvart i åtta och då sprang jag in i duchen och tog på varmvattnet för jag frös så mycket, och nu är jag varm och go igen:):) 
konstaterade att vi varit i stallet i 11 timmar idag allt som allt så trött kan man säga att jag är:):)


Rolex i hagen igår:):)


Foxy lady, linas projekt en femårig tjock, lurvig och sper söt häst som hon ska bbanta och rida och sen sälja till någon bra människa som vill ha henne:):)


Linas häst Zyprece hon är en av mina favoriter hon är så söt och gossig:D


:D:D min absolut första stegringsbild på en häst och den blev inte sudig, den blev riktigt bra:) 
 

chin:):) och en av favoriterna :):)


Cezane, favorit hon också, hur söt och snäll som helst:):):):)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback