en dag som slutade med en mätt mage

idag har det hänt mycket, Sofia red alla före lunchen så på eftermiddagen hade jag inget att göra med våra hästar, hjälpte till med Carros och Idas pollar i stället då det hände en alvarlig olycka precis vid lunch, då MArco skulle rida en av unghästarna, han red som vanligt utan hjälm (vilket jag tycker är väldigt korkat i största allmänhet men men så gör de här) så går jag och sofia in i köket för att fixa lunch i alla fall och typ tio minuter efter kommer Ida in och säger att marco gått över med en häst i ridhuset och minns inget av vad som hände.

vi springer ut och där är marco på marken och minns inget och Carro med två hästar, den han ramlade av och den hon longerade, hjälper henne att ta in hästarna och sofia hjälper Ida med marco.
Ambulans komme roch marco får åka til lsjukhuset för at tkolla så inget är allvarligt skadad, eftersom det var nacken och huvudet så. Som tur var så klarade Marco sig väldigt bra, han minns dock inget av vad som hände men han kom hem till gården igen i alla fall så de var skönt.

När stallet var klart så åkte jag, Carro och Sofia in till Almelo och shoppade lite och åt på resturang.:) riktigt trevligt.:):):):):) så nu är jag mätt och belåtten och kan sova gott i min säng.:D:D

hej svejs så länge.:):)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback