ensam

idag har jag tagit det lungt med mockningen tog boxarna en och en efter det att hästarna gick ut, fick mocka stallet själv eftersom Emelie packade in i Lastbilen då de åkte på tävling idag till Skyrup i skåne.:) så jag är jobbar själv hela helgen förutom att Lina är här då men hon är ju mäst i utestallet och så är Richard hemma så han kommer antagligen rida några hästar. :) Ska bli skönt att jobba själv några dagar så man får göra allt på sitt sett:):)

så skulle det komma en kund idag också vid 14:00 och kolla på Piraten (för övrigt gillar jag inte honom han är super jobbig) i alla fall så gick jag ut lite tidnigare för att knoppa hans man och göra honom redo så han skulle blänka och vara snygg på visningen, när jag ahr två knoppar kvar kommer Sofia hem och komme rut till mig och säger att kunden ringt och avbokat!!!! Jäkla käring, hon hade ju kunnat ringa i morse så man hade kunnat planera dagen lite annorlunda, men Sofia bestämde att vi skulle fota honom istället så han kan komma ut på hemsidan så jag ahde ju inte knoppat i onödan så det avr ju skönt:) dock så hade han manen på "Fel" sida av halsen, nämligen på den som ögat är borta på så vi fick ta bilder på båda hållen.:)

De åkte mot Skyrup vid två tiden, och de hade Fonds, Argo och Romeo med sig så tre hästar mindre för mig plus att Labbe har åkt hem til lsin ägare också så då är det ytligare en box som är tom, alltså har jag bara 8 boxar plus 2 uteboxar att mocka i helgen, och uteboxarna kanske Lina tar så då är de bara 8.:):) trevlig helg för mig då:D:D:D
 
Kört in foder med Fyrhjulingen också, åh det är så roligt att köra Hjulingen och sen körde jag traktor också för när jag fyllde upp skortkärran med hö så tog det slut i höladan och klockan var fyra då men jag tänkte det är lika bra att göra det idag så har jag en sak mindre att göra imorgon.:):):):):)

åkte och handlade sen när jag slutat och då fick jag köra bil också, det är roligt att köra bil:):) gillar volvon den är så lätt att köra och fort går det:D:D

har just ätit lite mat, det blev Potatisklyfftor och snitchel:):) nu ska jag abra vänta till åtta sp jag kan gå ut och natta djuren sen blir det sängen och sova:):) så jag orkar morgondagen:):)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback