Hubertusjakt Linköping 6 november 2010


Jocker före Hubertusjakten


Stallvovven som jag aldirg minns namnet på.:) hur söt osm helst.:)


Hampus innan jakten


Finna syster och Hampus,båda peppade på att "jaga" räv


Här har vi Hälge, fjordingen som alla andra fjordingar har som kompis.:)


Det var inte bara fjordingar med denna finnfinn häst var med på jakten också.:)


Jocker och Hampus, Hampus har galoppfläta på sig.:)


Fin Nordsvensk var med, åh vad jag ville vara med på jakten jag med på Vinglan förstås, typiskt att vinglan inte var min då hade jag varit med lätt och vunnit så klart.:):)


Vinnaren i Jakten blev detta par, Super snygg häst måste jag säga.:) hon galloperade super fort över fältet och tog rävsvansen i farten utan att sakta ner farten, snaka om att vara säker på häste och känna de bra.:)


Snygga hästen.:)


Jocker fick rosett, det fick alla som deltog.:)


En fin Musblack var med. kommer inte ihåg vad han hete men han hade en ganska hemsk histori bakom sig, han har varit en av Sveriges bästa Fjordhingstar och så lånades han ut till en som skulle avla med honom, och tydligen så blev hon biten av honom och då ansågs han farlig och anmäldes så han inte fick vara hingst längre, Ägarna till honom hade ingen chans att försöka bevisa att han var helt underbar så nu är han Valakc och som jag förstod hur snäll som helst. och ett år efter det att han blivit kastrerad så utnäms han till årets hingst!
Super fin var han i alla fall.:)


Finna Telia, henne var lätt att komma ihåg för hon var så bråkig, hon hade också en liten historik bakom sig, om sitt namn. Det är nämligen så att hennes mamma och pappa är syskon, för det var så att det var några telia gubbar och skulle fixa ström i elledningar i hagen som gick mellan hennes mamma och hennes pappas hage, och så glömmde de bort att ta tillbaka staketet som det skulle vara, så hingsten sprangin till stona och så hoppade han på sin egen syster och så kom Telia som fölet fick heta bara för att Teliagubbarna variot så klantiga.:)
Super fin även hon.:D


Ringo, en nygordkännd hingst på 2 år, hur snygg osm helst, grrrr säger jag abra.:D:D


han igen.:D


Cirkus, avelshingst som var super fin även han.:D


en häst som stod och solade sig, gick tillsamnas med typ tio fjordhästar tror alla avr ston, i en jättestor fin hage.:)


Den som ser lite grå ut (musblack) var 30 år gammal.:)


:D:D












Kommentarer
Elinor säger:

åh det ser ju ut att ha varit en riktigt härlig helg! :D massor med fina hästar :D kul att ni träffade Daniel också :D



jag har lite hemlängtan :) :P



KRAM!

2010-11-08 | 22:05:37
Bloggadress: http://ellenelinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback