År 2010

Nu är det inte många dagar kvar på detta 2010, och det har varit ett bra år för det mästa i alla fall. Det har i alla fall hänt jättemycket i mitt liv detta år. :):) jag har så mycket jag vill skriva om 2010 och här tänkte jag försöka få med så mycket som möjligt och så självklart lite bilder också.:):)

Januari

Fotade jag mycket vinter bilder och mycket hundar, vädret var finnt om mina foton inte luras.:P var till Syster matilda i Linköping också och självklart så rde jag massor.:):) Jobbade med PA i skolan och det gick framåt med det mästa.:) hade en kurs som hete Tala och framträda, den bästa kurs jag haft på gymnasiet efter foto A kursen förstås.:D:D

Februari

Var hos Vinglan varje helg, varje ledig stund och fotade henne i massor, Hundpromenader och katter och kaniner var framförlinsen på kameran mycket. Ånorna och Glampi var jag till några gånger också, Minndes min bästa Ingo och träffade på kossorna i skogen.:):)

Mars

Red massor, fotade massor och hade det bra i solen. Pappa följde med till vinglan och fotade då jag red, över 600 bilder den dagen och för en gång skull så sa jag att det räckte med bilder.:) PA rullade på och jag bodde i fotolabbet i skolan, fotade alla djur som fanns omkring mig för att ha till PA:)

Var till Stockholm med Skolan för att kolla in en konstskola på Lidingö och gå på utställningar + en teater, sen avr jag kvar i stockholm under helgen för att umgås med Faster och Farbror, och då gick vi på livrustkammaren. Fotade massor och speciellt på deras ormar.:):)

Var på ABBA konsär i Sandviken, med Magnus carlsson och Molly Sandén blandannat och dem blev kompade av sandvikenssynfoniorkester.:) var där med mamma, mormor, kusin vitamin och hennes kompis.:):)

April

Fotade mycket även i April på:

hästar (vinglan mäst)
Får (lamen hade kommit hos Anneli)
Hundar (Tindra och Lissi)
katter (Wille och Gustav)
Kanin (Kasper)
Åsnor (Fritz och Hampus)
Kossor (haigland cuttels hos grannen)

Många bilder på daton med andra ord.

Fick min studentmössa och så det viktigaste som hände under April var ju förstås att jag fyllde 19 år.:D:D:D:D:D

Maj

Våren var här p åallvar och jag och pappa tog en biltur till Gysinge och fotade där, det är värkligen kanon finnt att vara där på våren för då är vitsippor och blåsippor utslagna där och då är det nästan som om det är snö igen.:D:D

Hade slututställning i skolan på Min linje Bild och Form. Gjorde även iordning sommarhagen till åsnorna och Glampi och de fick vårbus i kroppen och sprang runt jättemycket självklart så hade jag kameran med mig.:):)

Åkte till Matilda i Linköping för att vara med henne under en helg, hade kameran med mig och fotade hennes katter och Hampus (fjordingen som hon rider) och så fick jag rida Jocker Hampus kompis, även ahn en fjording:)

Islandshästen Blesi slutade sina dagar p åjorden i maj och jag saknar den hästen, han blev 26 år gamal.

I slutet av maj var det dax att klä upp sig för att gå på studentbal i Engeltoffta, och det var super roligt.:) alla var fantastiskt finna:):)

Fick även Betyg i PA arbetet och det vart VG:):):D:D:D:D

Juni

Bästa månaden i mitt liv, jag tog STUDENTEN:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Studenten avr det roligaste jag gjort hittills i mitt liv.:D:D:D:D:D:D:D:D

Red förstås mycket och fotade mycket.:):):)

Juli

VINGLAN, bestod denna månad av, fram till sista veckan i alla fall, för då for jag, mamma och pappa till skåne för att hälsa på vännerna där. Det var super roligt de hade kattungar (5 st) och så var deras barn hemma (som tur var) för det var dem jag ville träffa, man har lixom vuxit upp med dem så det var extra roligt att träffa dem, sen åkte vi till hässleholm för att kolla på ett hus som var byckt uppe bland träd och på hemvägen så körde vi en väg så vi kom förbi TULLSTORP JAN BRINGS GÅRD!!:D:D:D:D var helt salig av lycka då vi gjorde det.:):):):):):):)

när vi kom hem igen så hade den första av haiglandcuttel kalven kommit, allt som allt kom 6 stycken kalvar i alla olika förger.:):)

August

Kändes konstig då man inte hade någon skola att gå till längre, gick hemma, red ganska mycket och så var körkortet i full gång också.:):)

Fotade  (förstås) jättemycket för att fördriva tiden om dagarna.:D:D:P

September

Vinglan, vinglan, vinglan, vinglan, all min tid gick åt till att vara med en hästen för den 20 september åkte hon hem till sin riktiga ägare:( 

jag fick allt som allt sköta om henne i 9 månader och 30 dagar om man ska vara exaktoch det ska man ju vara om man är jag.:):) det avr i alla fall den bästa tiden som jag ahft på mycket länge.:D:D:D

Oktober

Började rida Flisan, som var Vinglans kompis, :) och så börjad ejag att jobba också, fick en praktikplats på skolan i hedesunda där jag skulle hjälpa till med Ettorna och på fritids.:):) det avr riktigt roligt att ha något att göra måste jag erkänna.:D

November

åkte till Linköping för att fotya matilda då hon red hubertusjakt på Hampus, var en super trevlig helg med syster:):)

Två dagar efter jag kommit hem från Linköping kom den första snön och sen des har det bara snöat och snöat känns det som, mot slutet av denna månad så var jag med till Cissis sköthäst Trippan och fotade henne då hon red.:D:D det var rolgit att träffa henne igen.

December

misslyckades på Teoriprovet till körkortet men klarade uppkörningen så under början av 2011 ska jag ha körkort.:D:D började även rida Hälge igen efter nästan ett och halvt års uppehåll, så var det riktigt roligt att rida honom igen.:):)

Fick finn finna julklappar och det var kul att fota även denna månad.:):):):)


Efter som jag fotat så otroligt mycket under detta år så vill jag inte lägga ut alla de tusentals bilder som jag tagit vilket ni kanske förstår som jag har plockat ut mian favoriter och gjort kollage (stavning) av dem.:D:D


Dessa är favoriter från 2010, djur och naturbilder.:D


Favoriter bland hästbilderna:D:D


Vinglan i bilder, de bästa stunderna som fångades på bild med mig och vinglan tillsammans.:D:D:D <3<3















 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback