OJ vilken helg!!!

Hahahahaha, vilket party det var här då!! hihi, ska säga saningen jag har varit tokigt upptagen i helgen för att ens tänka på denna blogg, men nu så ska ni få gotta er i lite nyheter.:D:D
Grabbarna hann knappt hem från tyskland så skulle de på lastbilen igen fast denna gång fick jag följa med, för denna gång styrde bilen mot vackra Eriksberg utanför katrineholm för årets SM i Dressyr för seniorer.:D:D:D Grabbarna hade varit kanonfina under camp Kittel så vi var ett laddat team som anlände på onsdag eftermiddagen och med oss i bilen fanns inte bara jag, Mads och grabbarna. Vi hade också Filip med oss och Gadden:D:D:D:D japp Maria önskade sig Säpo men hon fick gadden med sig istället bara föra att retas lite och för att vi lastade utan henne:):):):) hihihihi.:D:D:D:D 
 
Gadden gjorde en strålande debutt på tävling, genom att ramla!?!?! ut ur lastbilen då den var nersänkt bak och upphöjd fram (nästan 2 meter högt framtill blir det då) Gadden viftade glatt på svansen då han hämtat sig efter fallet och haltade fram till Pappa mads som tyckte att gadden var lite väl ivrig att komma ut ur bilen då det hade krävst tre personer att få in honom i den:P:P
 
Hästarna fick bo i de inte allt för glamorösa uteboxarna som är permanänta på eriksberg men de är endå bättre än tältstallen så vi var nöjda och weine tyckte det blev perfekt då han har lite problem med luft och dam, Jimmy rullade sig och godkände boxen som en perfekt rullningsutrymme.:) han var med andra ord nöjd.:)
 
På kvällskvisten så skulle Mads träna igen för the master and the king Patrik kittel:):):) japp han var förstås på eriksberg också för att försvara sitt guld från förra året. (vilket ni redan vet att han lyckades otroligt bra med)
Mads tränade bara med jim och så joggade han weine så han också fick titta på banan.
 
På torsdagsmorgonen mötes jag av att mina grabbar krymt i boxarna, vad nu tänkte jag, det var väl SM i stor häst som var på G inte ponny SM, då jag tittar in i boxarna så ser det mer ut som att tredje värdskriget har varit i faten än att det skulle vara finna spånbäddar, Jim hade grävit sig halvvägs till Rio i ena hörnet i boxen och Weine hade hjälpt till på sin sida, mitt i boxarna stod de och såg extremt oskyldiga ut och de lixom skrek om dem att "det var inte jag som gjorde det, det var Darica!!" haha så söta mina grababr är:):) blev till att göra dem besvikna och gräva igen hållen igen dock så var de framme lika snabbt igen så jag gav upp på söndagmorgonen då var det ingen ide längre ansåg jag.
 
Fredagen bestod av träning igen för putte patrik och så skulle jag promenera Weine på tävlingsbanan och ni kan ju bara föreställa er hur det var, inge vidare han har ju som ni kanske vet bara varit på ett hundratals tävlingar så han har ju faktiskt sätt det mästa men just denna gråmullna fredagmorgonen var allt läskigt och hälst av allt vill han hoppa upp i mitt knä tror jag och låta sig bäras hem till stallet, med andra ord så var han jobbig.
 På fredagen var det även vet check och då weine betet sig lite dåligt på morgonen så fick Mads springa med honom och jag fick ta Jim, Jim var en stjärna och skötte sig utmärkt.
 
På Eftermiddagen så var det så dax för dagens GP SM kval 2014 och först ut av grabbarna var weine:): Fin som Socker på framridningen och (inte för att skrytta eller så) men inne på banan oj, viste inte att han kunde röra sig på det viset, han var så fin, jag grät inombords av lycka då prosenttavlan bara rullade in med bra procent, och de mästa låg över 70% vilket bara gjorde leendet på läparna större:D:D:D:D tråkigt nog så snubblade Weine till i ettorna och procenten rasade men han plockade upp det och slutresultatet blev 70% det bästa han gjort i en GP förut och vi i teamet var otroligt glada:):):) Weine var också den första pollen att gå över 70% gränsen i klassen:):)
Efter Weine var det Jimmys tur och han glänste lika så han som en diaman i eftermiddags solen som vågade sig fram.:):)
Han seglade fram på banan och fick ihop hela 70,9% alltså nästan 71% och vi var helt otroligt glada över det.:):)
jim slutade på en Femte plats och Weine på en tionde plats och vist fick de många morötter på kvällen:):) jag var så glad över deras prestationer att jag knappt ville lämna dem.:):) Jeanna och Darica gick och vann och slog vår tränare patrik som blev tvåa.:) 
 
På lördagen så var det bara weine som fick tävla för jim hade vilodag, weine startade i GP spicalen och tog sig runt på 69,2% vilket blev en andra plats för oss.:):)
 
På söndagen så ägde då själva Finalen i SM rum och Mads hade bestämt sig för att jim skulle få gå küren med musik från patriks fru Lyndal Oatley:D:D som även hon var på plats.:):) Vi var taggade och då musiken började att spraka i hogtalarna så bara log jag, det var så finnt allt som de gjorde och mot slutet visade det även upp en piaffpirutett av (enligt mig) hög klass, det är klart att det kan bli bättre men att våga göra något sådant till musik mna aldrig har ridit till innan är starkt gjort enligt mig och jag var så glad när de kom ut från banan och jag fick omfamna jim igen.:):):):) procenttavlan blinkade till och 73,7% visades upp, vi var i ledning, men de största konkurenterna var kvar så efter ritten följde en tid som var på två timmar ungefär av nervositet, skulle vi lyckas få midalj??? eller ej???? patrik gjorde en strålande ritt  med toy boy och körde om oss i en firrari och landade på 77% vilket redan där visade på att de skulle ta hem segern även i år, Jeanna och Darcia även de red till ny musik körde om oss också och slutade på 75% men så hade vi ju Lennox och Cecilia också som körde om oss med sådan liten marginal att vi (i alla fall) jag blev lite besviken, vi fick i alla fall en fjärde plats men nästa år får ni se upp då är vi starkare än någonsin och då ska vi ha midalj.:D:D:D:D
 
När prisutdelninge hölls fick Mads gå in till Fots under SM prisutdelningen men sen under Kür prisutdelingen så fick jim vara med. dock stod jag med honom på framridningen och väntade under den förstnämda prisutdelningen och det var nog snarare jag som stod still för han hoppade och studsade och grejade som aldrig för, när mads kom gav jag glädjande över honom till honom och såg han piaffa in på banan ta sin rosett och så sprang han runt på ärrevarv. då de kom ut så frågade jag mads om han kunde rida upp jim till stallet och det kunde han, jag skulle bara lägga på täcket på jim och då var jag centemeter från att bli av med huvudet, jim sparkade rakt mot mig och hade nog träffat om jag varit närmare, men jag hade tur otroligt mycket tur även denna gång.
 
Lite lugnare var han då han var tillbaka i boxen och där fickade jag gabbarna inför hem färd och då allt var lastat och klart så backade jag ut och körde hem med mads previd mig, japp jag körde hem från tävlingen, har ju inte fixat körkortet än men är nära, så var kul att få köra lite.:D:D:Dåh vad jag länktar är så roligt att köra.:):):):)
 
Något mer som har hänt denna regniga och hästiga helg är att både Mads och jeanna numera ingår i A-truppen i svenska dressyrlandslaget och det är ju förstås otroligt roligt.:D:D:D:D
 
bilder får ni någon annna dag.:) ni måste jag vidare:):):) tjing så länge
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback