blåslagen

Ojoj. Vilken dag. Igentligen inge jobbig men oerhört händelserik.:-) morgonen började med att ta hästar till skritten och hagarna. En polle fick för sig att skrirtmaskinen skulle äta små pollar just denna morgon så vi fick diskuyera detta över en tus gräs. Efter frulle så lonherade jag tre pollar och efter det var det dac för mig och D2 att gå på äventyr i skogen. Gick super ungefär de första 800 metrarna sen kom han på att han vat långt hemifrån och började bli rädd för divetse saker. Så vi var ner i vaytenfyllfa diken där krokodiler väntade och så blev vi så rädfa så hjärtat dånade genom hela skogen. Stackars D2 viste inye riktigt var han skulle gå. Jag åh andra sidan hade bestämt mig för att inte balla ur så jag tryckte ner hällarna och smackade på framåt och när jag ville vända vände vi.:-) fick se två finna rådjur på vår tur så det var trevligt.:-) :-) :-)
 
När jag kom hem ihen fick jag för mig att köra traktor och stäfa vid göselplatan. Vet inte varför men kännde för att göra det.:-) :-) som bäst då jag höll på så ser jag HM gå lite smått nervösa utbrott i sin hage så jag avbryter och går ditt, då har han rivit ner eltråden (och om en eltråd kommer i kontakt mef jord så tickar det ganska mycket) HM hade panik, jag hämtar grimskaft och ska ta in honom men pollen har så bråttom ut så han drar omkull mig och då jag vägrat släppa så dtar han mig några metet...inte den rolihaste åkturen direkt. Men med endast en enorm lårkaka och skrapsår på knäet så är jag glad att han inte trampade på mig. För då hade det nog kunnat gå ännu värre.  Väl inne i boxen igen lugnade han sig i alla fall så det var ju bra.
 
D2 ville också vara med på bild:-) :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback