1 maj tävlingar på segersta

Jaha igår var det 1 maj och jag var på jobbet som vilken annan dag som helst. vi blev nog alla lite neråt i humöret på morgonkvisten då det hade ramlat snö från himmlen under natten så hela segersta var inbäddat i ett tunnt lager med snö, och utebanan stod i stort sett helt under vatten!!!! Vilket inte alls var bra då vi skulle ha tävlingar där under dagen... och envisa som vi är så ville vi ju inte flytta in tävlingarna, så team Segersta (beståedne ut av mig, Adam, marta, Nina, Maria wetterstrand och maria Westerberg) god hinkar och snöskyfflar och började össa vatten, vi hade en timme på oss och 08.59 lämnade vi utebanan med ett leende, vi hade i stort sätt fått bort allt vatten, första klassen började 09.00 och som tur var så var det inte så många som startade så tiden emellan nästa klass och den första var vi där igen och fixade med vattnet. Tillslut så lyckades vi få veck det helt med solne och vindens hjälp.:):):) så fram på eftermiddagen då sista klassen började var utebanan helt fri från vatten.:D:D:D
 
Tävlingarna pågick fram till fem ungefär och efter det så hade vi en hel del kvar i stallet, så då var det bara att sätta fart.:):):) Under dagens lopp så var jag inte bara banfixare jag var fotograf också och hela fyra minneskort senare (9 GB) så var jag ganska mätt på fotografering, Jag tog dock mäst på våra egna hemma ryttare, Kanske tråkigt för er andra men jag är ganska rastlös av mig coh orkar helt enkelt inte stå och kolla på varje ekipage, men till nästa gång får jag försöka bättra mig, några av er utefrån kom också med.:) 
 
kvällen spenderades med att få ordning på alla bilder och nu ett dygn senare har jag någorlunda koll på dem och har vält ut några som jag tyckte blev helt okej att visa upp.:D:D
 
 
 
 
 
 
 
 
Några av bildera om ni vill se fler så kommentera:):)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback