Nästan vinter

Idag så har jag varit lite hästvakt och hundvakt, Flisan matte skulle åka bort så tog ut Flisan och Bobby när jag ridit Flisan en sväng, och så gick jag en sväng med hundarna.

Flisan och jag tog samma tur som igår och hon var nog lite trött idag så imorgon får hon villa sig lite, så kör vi på igen i nästa vecka. Hon var i alla fall jättefin idag också, travade på bra och så diskuterade vi bara lite då jag skulle upp på henne, hon tyckte det var bäst om hon snurrade runt eller backade samtidigt som jag satt i foten i stigbygeln, Jag tyckte dock att hon skulle stå stilla tills jag satt i sadeln, så lite diskussion fick vi ha. Men upp kom jag och en fin tur fick vi i alla fall och så ville inte grabbarna bus hälsa på oss idag heller och Flisan som var så fin och allt, med reflextäcke och allt och så rör de inte ens på öronen då vi kommer och säger hej till dem. Flisan blev nog lite ledsen över det för vi stod fastfrusna en stund vid deras hage och blängde surt på dem innan vi gick hemåt igen.

När vi kom hem igen så tog fixade jag till Flisan och släppte henne i hagen och så tog jag ut Bobben som rullade sig med det samma, så söt. Sen så fick Iri vara med då jag mockade och fixade med hö och vatten till hästarna, fåren som bor i vinglans gammal box fick lite ny halm att ligga på också, bara för att det är lördag idag.

När jag var klar i stallet med allt så tog jag Raska och Iri och gick en promenad med dem, Raska tyckte det var super roligt att gå på promenad, hon for som en virvel över vägen och nosade på allt. Iri gick för det mesta tio meter före oss eller så och nosade i marken hon också.

När allt var klart så åkte jag hem och hemma har jag inte gjort så mycket, hjälpte pappa att byta däck på hans jobb bil och så på Saaben, gick väl så där, fick låss alla däck och fick på vinterdäcken så tror jag blev godkänd av pappa.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback