tiden bara försvinner

idag har tiden bara försvunnit, hela dagen har bara runit iväg för oss.:) men har hunnit med allt i alla fall trotts lite övertid.:) sofia åkte med lastbilen till Åby idag med Linus som skulle rönkas för de som ska köpa honom ville ha bilder på honom. så Anna och jag blev kvar för att fixa i stallet.:) och när Lina kom fick vi reda p åatt Patrics skulle komma, det är en häst sio mbode här då jag började jobba hos sofia, men som såldes so mhingst till en tjej ungefär efter en månad:) nu är han inte hingst längre och han är värkligen inte samma häst som då han åkte från oss.:(
Han ser (om jag ska vara elak) hemsk ut, han har förlorat all nacke och ser värkligen ut som en tråkig valack:(:( super tråkigt att se på honom.

Då sofia kom hem efter lunchen så red hon honom men han var inte riktigt med, eller han ville inte jobba och sofia ville inte sparka på honom och då kom Richard precis hem så han fick sitta upp, tror de red nästan två timmar och hästen blev bara hämskare och hämskare, Richard ramlade till och med av och det händer int eofta kan jag säga. de hade en riktig övertalnings/diskution/bråk/raseriutbråt ritt och hästen gav sig värkligen inte, dum häst.

Han fick i alla fall över honom över hindren tillslut och hoppade en mindra bana med honom, sen fick han komma in och bli badad och då var han ju inte bättre, jag tog honom, så tänkte att jag ställer honom i spolspiltan på en gång och det går så finnt men då ja börjar ta av tränset så tänker hästsaten springa över mig, då blev jag arg, åh vad arg jag blev, noll respekt har han för folk.


Sen var det dax för mig att rida, skuller rida Linus en sväng och så sammanföll det så bra att richard kunde ha en lekton med mig.:D:D Vi fortsatte på samma som föra gången och det gick bättre, red utan stigbygglar hela lektionen i skritt och trav och vårat elelr mitt mål var att få rätt sits, och det gick åt rätt håll, och jag vågar nästan säga att det gick kanon, satt till och med kvar p åpollen då han galopperade iväg då han blev rädd då Richard skulle ge mig en ridspö, ett helt varv i ridhuset utan stigbygglar och så blev det lite båck/skutt innan jag fick stop på honom, sen skötte han sig.:)
Sen sa Richard även att han ville ha fler lektioner lite oftare med mig så ska vi nog få ordning på min sits också.:) så det avr roligt att höra:):):)

klockan var halv sex då jag kom in från stallet, och då åkte jag och anna och köpte gosdis:D:D:D:D:D:D:D:D
och nu har vi på börjat vårt maraton med pairets filmerna:):):):):):):)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback