Nu ska ni få höra vad jag har varit med om

Nu ska ni få höra vad jag har varit med om:):):):)

Två veckor har jag nu varit borta på annan ort till och med i ett annat land, jag ahr ju varit på tävling, närmare bestämt JBK Horse show i Odense, Danmark.:D:D:D först vill jag bara säga Vilkenb fantastisk Tävling där fanns allt. VIP-läktare, två arenor en störe och en mindre, både dressyr och hoppning, mässa, fester, god mat, kändisar, show, aktion, ja listan är lång men det var så fantastiskt roligt:):) Av de jag skrev så har jag fått uppleva nästan allt, utom festerna för jag avr så trött på kvällarna.:)
Men vi tar det från början:D:D

första helgen var det en två stjärnig tävling vilket betyder att den är en lagom fin tävling, elle rhur man ska beskriva det, vi kom ditt runt åtta på onsdagen den 12 oktober och det var ganska lungt så vi fixade med hästarna så de kom iordning, och under tiden exploderade det på parkeringen då det bara började välla in lastbilar som skulle av med sina saker, vi ökade på lite så tillslut så kom vi där ifrån, för vi var tvungna att kära ungefär 4 km till för lastbilarna hade en egen parkering som låg så långt bort från själva arenan. så vi parkerade där och åt kvällsmat sen började allvaret.

Torsdag morgon var jag uppe tidigt för att kunna åka med mini bussen till stallet för att ge mina pollar mat och sen var det dax för besikning och trimning och fix i stallet, puttsa en extra gång på tävlings grejerna som skulle användas på kvällen på Romeo och Ufee:):)
Romeo fick ett ner i sin 1,35 och Ufee överaskade oss alla med att vara felfri i sin 1,20:D:D:D

Fredagen var bra den också då startade alla tre, Ufee var ganska trött så hon fick 13 fel i sin 1,25 . Romeo fick 8 fel i sin 1,40. Och Rolle polle gick och kom två i 1,40 :D:D 

Lördagen var det bara Ufee och Rolex som hoppade och då fick båda fyra fel Rolle i 1,40 och ufee 1,30

Söndag  var det Rolle och romeo, rolle hade 8 fel i 1,45 och romeo 8 fel i sin 1,40.:):)

Måndag,tisdag och onsdag var lugna sen började det igen och denna gång  var det en tre stjärning tävling alltså mycket finanre, mycket större och mycket mer av allt.:) framför allt mycket roligare.:):)

Torsdagen började emd besikning och sen startade alla tre viket inte var någon höjdar start för någon av dem Romeo fick 23 fel i 1,35, ufee blev utesluten i 1,30 och Rolle fick 8 fel i 1,40. han var bäst denna dag.:):)

Fredagen var det romeo och rolle polle som skulle hoppa och Romeo var ett stort fett svin i stallen och ställer till med en felfri runda på banan så det var ju bra för honom.:) men då hade vi haft ett krig i stallet med ett söndertrampat träns, en grooms fot som gjorde ont och lite blod vid ett nagelband på groomen som gjorde så gott hon kunde.

Lördagen var det bara rolex och romeo som tävlade Romeo i 1,45 på morgonen och där drog han med sig hela 23 fel och sen Rolex på GP på kvällen hinderhöjd 1,60 och banan var väldigt svår men han tog sig runt på 8 fel vilket var fantastiskt bra med tanke på att det bara blev två till omhoppning så var det väldigt bra.:):)

Så där nu har jag skrivit om alla tävlingsdagar och resultat så nu till de som händer bakom arenan, nämligen framridningen, kan väl uttrycka ming på detta vis #&%¤*"%#"%#¤% om det hade varit en tankebubbla ovanför mit huvud så hade de bara varit massa hemsak ord i den, fy vad gräsligt det var. Det var som att gå in mitt på slagfä'lltet i ett tredje världskrig, det var gräsligt!! jag är glad att jag ahde Lina och fredrik till hjälp första helgen och Emelie andra helgen.:):) för man behövde värkligen vara två minst tre för att ens få en chans att hoppa.

sen så nämde jag ju lite högre upp att de tvar kändisar där också och en som jag tyckte var extra extra rolig att få se, stå brevid på framridningen och höja hinder tillsammans med var ROLF-GÖRAN BENGTSSON kan ni förstå  att han var där EM-vinnaren OS-tvåan och ja hans merit lista är några sidor.:) men där var han i alla fall och jag har lixom pratat lite med honom.:):)hur Coolt är inte det.:):):):):D:D:D:D:D:D Fick ju också chansen att se honom vinna spidfinalen på lördagkvällen och det var roligt:)

Så har jag ju även fått lite bilder, men tycker det är så svårt att få bra bilder inomhus men som tur var så blev bilderna på roffe bra så här får ni dom i alla fall:D:D







  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback