köttätande brevlådor och krokodiler i vattenpölarna

idag så har vi varit efektiva, gjorde klart stallet till klockan tio ungefär och då så fixade vi med ridhuset och hjälpte Richard att få in fodret i förådet.:):) Förmiddagen gick väldigt fort i alla fall, på lunchen så pratade jag med systeryster från Götet vi hade ett krissamtal så att säga för jag var mycket förvirrad och ville prata med någon och hon är bäst att prata med i såna situvationer.:):)

efter lunch red jag max, och ut i skog och mark skulle vi gå, han var jätteduktig, för vi kom precis i rätt tid så den köttätande brevlådan hade gått på lunch och även krokodilerna i vattenpölarna var också på lunch så det var lungt att gå för bi dem båda, väre var det med den piskande taggbusken med den små små fåglarna som, om man har otur så kan de sätta sig på hästen och börja picka och suga blod från dem så då blev max jätterädd för de rörde sig i den busken så pippifåglarna var hungriga, så max hoppade åt sidan. Sen ahr vi ju badkaren som ligger upp och ner och ni skulle bara veta vad som finns under dem, jag ahr fått för mig att det sitter en liten tomte där inne och fiffilurar på om den ska hoppa fram eller om den ska sitta kvar, max trodde deffenitift att den skulle hoppa på honom och döda honom för oj vilken nacke han fick och frustade och hade sig (han är ju hingst) de röd/vita kossorna var snälla så de vågade maxtax gå förbi utan problem, men de svart/vita var läskigare för då rörde sig ju:/:/ men Max hade inte en chans att stanna för då fick han med piloten på ryggen att göra med, och tror inte han var så sugen på det för han promenerade snällt förbi.:)

När vi nästan avr hemma så får max en väldigt stor hemlänktan så han börjar gnägga lågt, lixom lite försiktigt för att kolla om de tär okej att göra så när jag satt där uppe p åryggen på honom, han avr så söt, kunnd einte bli sur på honom. Sen så fick vi väldigt bråttom för jag såg några isläningar på håll på en annan åkerväg och eftersom jag viste att antingen så kommer vi bakom eller framför dem, och jag föredrar att vara framför dem då max är en hingst, så gassade jag på max lite, han fattade dock int eriktigt vad jag menade men snubblade på så gått han kunde, så pass bra att vi faktist kom före islänningarna så vi kunde skritta på långa tyglar hem till tryggheten på gården.:D:D

när jag kom tillbaka så hade anna fixat klart med allt annat som skulle göras så det var bara att ta in hästarna som var kvar, så det gjorde vi, annars har det inte hänt mycket mer idag.:):)

Dimman hänger sig envist kvar över oss så man ser knapt var man är då man går ut, så tjock är den.:)

hare bra till imorgon, hej hej hej:D:D


Kommentarer
syster säger:

Hihi, jag tyckte det var fint med solen som lyste genom "skägget", är ju svag för skäggiga killar :P

men när vi ska ut och visa upp oss så ska vi nog frisera lite. Har faktsikt klippt öronhåren i allafall, det du, inga toffsar som sticker ut.



Kul att du får rida en del nu och speciellt när det är fint väder så man kommer ut, även om hästarna verkar lite väl stolliga för min smak :)



Kramar

2011-10-03 | 12:38:36
Bloggadress: http://tildashav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback