en ledig dag så här innan lång tävlingen

idag ahr jag varit ledig, men var uppe vid halv åtta i alla fall för det regnade så mycket att jag inte kunde sova mer, så gick och kollade på Nanny på tv med Anna som åt frukost:):)
vid åtta så började Anna jobba men själv kunde jag liga kvar i soffan och kolla på TV:D:D då klockan var runt nio börjar det hända grejer utanför fönstret, hästarna har typ panik i skritten så jag går ut och kolalr vad deras problev är, det visar sig vara en av skiljeväggarna som dragits ner och ligger så finnt på marken, helt ofarlig men hästarna tycker den är jä'tte äklig och hoppar över den vilket resulterar i en kedjereaktion då, eftersom de först stannar till för de tycker dne är läskig och  då får de nästa skiljevägg i rumpan så de blir rädda av den och hoppar framåt och landar nästan i nästa skiljevägg och så fortsätter det. går in och tar bort det läskiga och efter det så fortsatte jag med frukosten efter det.:):)

kort efter denna lilla insident så hämtar Anna in hästarna som gått i skritten så ser henne genom fönstret med Richards polle Urri:) han ser lite sprallig ut antagligen lite nervös fortfarande efter händelsen som hände tidigare. och inte ens en minut efter jag sett dem så kommer Urri tillbaka i full galopp (och han som inte får galoppera för han har varit skadad och precis börjat sättas igång igen) så far upp ur soffan för att sedan springa ut och se vad som hänt, som tur är så kommer anna springandes med ett trasig grimskaft. fick veta sedan att orsaken till denna händelse hade sin grund i att kira och konjak skrämt Urri då de lekte i löven på gårdsplanen, jäkla hundar blir så trött på dem.

var i ridhuset efter lunchen då det var kunder här så jag kollade för en gång skull bara på hur det gick.:) sen blev jag kvar ute och pratade med Lina.:D:D

annars har jag packat åt mig själv idag då vi åker imorgon till Danmark.:):) imorgon förmiddag ska jag packa allt till pollarna sen drar vi.:):):):):):)

Så från och med imorgon den 12 oktober till och med den 23 eller den 24 oktober blir det bloggsemester för mig:):) så under den tiden får ni gotta ner er i soffan och äta massa godis och kolla på TV eller något sånt.:):)

ha det bra till dess alltså hej hej hej:D:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback