en bra dag

idag har de tvarit en slap dag, gjorde allt som vi brukar göra (mocka och så) så vi var klara lite före tio. gick med några hästa roch så blev jag trampad på foten, hade gummistövlar så det gjorde väldigt ont, men foten är heli alla fall så det är ju bra.:) vid elva kommer sofia och säger att vetrinären komme rvid tolv och ska ge romeo lugnande för han skulle klippas, själv har jag aldrig varit emd då de klippt honom tidigare emn tydligen så blir han helt tokig så fort man börjar, och jag tror dem för han blir helt tokig om man klipper någon annan häst i stallet och han är i närheten. men i alla fall, hon föreslog att vi skulle ta lunch vid elva i stället så vi kunde vara med då han klipptes i fal ldet skulle hända något, så det blev en tidig lunch.:):)

jag tänkte först hålla mig på avstånd under hela romeos klippning men så hokuspokus så stod jag och höll honom i grimskaftet, så där stod jag i ungefär en och en halv timme medan sofia klippte honom, (Soft eftermiddag) efter att Romeo blivit klar och vaknat till liv igen så hjälpte jag Richard att fixa i ordning Cezane för hoppning:D:D och så hjälpte jag till i  ridhuset under hoppningen också:):)

resten av eftermiddagen var lung och skön, ingen stress och inget upptåg alls, ganska tråkigt faktist. men imorogn är jag ledig så då ska jag hitta på något skojigt.:):):):)


Finna cezane idag, resultat av hoppningen som kom på film:):) och om ni undrar varför hästen är så snyggt iordning gjord så kan ajg säga att världens bästa hästskötare har fixat till henne:D:D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback