jag blåser bort

Dagen börjad som igår, gick upp vid halv sju och åt frukost sen vid sju gick jag ut och fodrade.:) medan hästarna åt så gick jag till Emelise ponnyer för att ge dem frukost, de stod inte vid grinden som de brukar, de var längst bort i hagen så jag gick och kollade efter dem och roppade, första tanken jag fick i huvudet var, onej, lady har gått iväg och fölat och de andra har följt med! men lättade blev jag när de alla tre kom fram bakom enbuskarna och travade glat till mig:):) så jag satt där i hagen och pratade med dem medan Lady fick sin fölmat:):)

Sen gick jag tillbaka till stallet och började mocka, vid åtta blev jag störd av att Richard kom in i stallet, han ville att jag skulle köra bil:) han skulle nämligen lämna in sin bil på verkstan i varberg så han behövde skjus hem igen och jag avr den enda som fanns på gården, så det var bara att hoppa in i bilen och gassa för Richard kör inte sakta kan jag säga:) det fick jag även erfara själv pockså då han körde bilen hem igen, jäklar vad det gick:D

när jag kom tillbaka till stallet så fortsatte mockningen och sen fixa med lite hästar och så. ganska mycket pyssel före lunchen blev det ocks¨å, hö skulle in och C ezane skulle klippas klart i huvudet, första hästen jag klippt i huvudet utan brems, hon är helt otrolig, hon stod nästan och sov medan jag klippte henne vid ögonen och över hela huvudet stod hon lixom och små sov, dock så vaknade hon ordentligt när jag kom till öronen för det gillade hon inte. men jag gillar henne otroligt mycket endå, man kan ju inte cavra snäll på allt:)

vid ett tiden, precis efter att min lunch slutat och jag skulle ut igen, så kom Richard och knackade på, eller ja han klampade in bara och sa att vi skulle åka och hämta hans bil, oki sa jag och så bar det av mot varberg igen denna gång via E6 och tjohoo vad fort det gick han körde hur fort som helst och så blåste det super mycket så bilen börjada vaja lite så han blev tvungen att sänka farten lite:)

När jag skulle köra tillvbaka till gården så är jag dum nog att köra genom stan, mycket dumt då det var lunchtid så det var mycket folk och mycket bilar, bra p åett vis då jag fick träna stadskörning vilket är nyttigt, kom hem före richard i alla fall:D och då väntade Piraten p åatt få komma ut, så jag fyllde en hink med godis åt honom och så började jag locka phonom ur boxen, när hanavr halvvägs ut så störtade han baklänges in igen i boxen och slog huvudet i taket och allt blev en enda röra. Fick då hjälp av Lina och så fick vi ut honom och så fick han komma ut i en störe hage idag och han värkade trivas:):) Sen när jag tog in  honom så fick han bytta box till Labbes gamla då båda lina och jag tror att de tär för trånkt för honom att komma ut i den han stod i, nu är det bara rakt in och rakt ut som gälle rför honom så hoppas på det bättre:):)

Sen skulle Richard rida Kalvados också, så gjorde iordning honom sen var jag i stort sätt ledig hela eftermiddagen då det mästa var gjort, skönt:D:D stod och kollade på då richard plockade bort alla hinder i ridhuset för han skulle harva med trakton där senare, och jag stod och kollade bara för jag fick inte hjälpa honom, så det var göt toch bara kolla och prata lite, sen visade han mig en jätteknasig video på youtube via tellefonen, den hete typ amazing horse eller något sånt, hel skum och galen men skratta gjorde vi åt den medan Lina Longerade vaida och fattade inte vad vi skrattade åt:):)

Efter den lungna stunden så var det dax att ta in hästarna från hagen och sen var dewt fodring, sen lekte jag med konjak också idga och hon hoppade runt och lekte hur mycket som helst, hon hoppade hinder i ridhuse toch så hoppade hon över det permanetna vattenhindret på utebanan, och det är stort plus att det är 2 decimeter djupt vatten i det också och typ 3-4 meter bret:) och hon bara flög:D:D hur söt som helst, talade om det för Lina och hon trodde mig inte fören hon fick se det och konjak bara flög över igen, sen upptäckt ehon att det var vatten där också så då var det inte lika roligt längre:):)

sen har det blåst också, nästna så jag blåst bort om jag gick utanför dörren, det har vait riktig storm här och är det fortfarande, hopaps att det blir bättre imorgon.:D:D


Cezane flörtade med mig idag:):)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback