Hästar

Tänkte dra en hästvända till, med hästar jag ahr stött på och ridit en eller flera ggr, tog ju som ni vet sköthästarna igår så nu blir det hästar från TIRK och hästar som, som jag sa tidigare har träffat och ridit en eller fler ggr.:):)
Vi börjar med ridskolehästar, tänkte bara ta dem som jag red mest annars blir det så många.:):P

Locardo (Lasse)

Lasse är nog den häst som jag har hoppat med mest och framför allt så har han varit den hästen som jag ramlat av mest på också.:P efter att just denna bild togs så ramlade jag faktist av, :) och under samma lektion så ramlade jag av en till gång.:) under nästyan en hel termin så fick jag honom då det var hoppning och nästan varje gång så ramlade jag av.:)

Frej

Frej är nog endå den segaste ponnyn som jag ridit men också den absolut snällaste, den ponnyn hjälpte mig med min tävlingsdebutt också, men det blev bara en tävling sen så blev det inga fler.:) han avr också den första häst som jag galopperade på och han var den första häst som jag red barbaka på.:)

Absolutely Certain (Sudden)

Sudden hästen med krut i baken, han är absolut inte seg av sig och vill gärna ligga först, red honom mycket under Dressyrpassen och jag och mina systran tycker om honom väldigt mycket, första storhäst på ridskolan som jag red barbaka på, hu, det var roligt ungefär tio minuter sen så blev han jättejobbig.:)
 
Max

Max är även han en trevlig häst, dock så är han inte någon favorit men han gjorde alltid som man ville, en perfekt ridskolehäst med andra ord. Med honom hoppade jag 80 på utebanan och han var riktigt rolig den gången, hoppning är han bra på:)

Munsboro Austin (Austin)

Austin är en fin häst och ganska seg men om man värmer honom ordentligt så är han helt underbar, honom är en av de hästar som jag lyckades riktigt bra med, under en hel lektinon så lyckades jag ha honom att gå finnt.:):) och hoppning var roligt på honom också.:)

Ella

En ponny som jag red väldigt mycket under den sista terminen, hoppar som en hind och går som en klocka i dressyr det är de orden som jag beskriver henne som.:)

Tea For Two (Tea)

Tea var och kommer alltid att vara den bästa ponnyn som jag någonsin har ridit på, hon finns dock inte längre då hon avlivades 2008:( men med henne har jag roliga minnen, red barbaka på henne och rejsade i ridhuset, hoppade 90 på henne och hade roliga uteritter med henne.:) hon var BÄST helt enkelt.:)


De var ett urvall av dem hästar jag red under TIRK tiden, alla har de sina speciella sidor som gjorde att man gillade just den hästen lite extra.:)


Sen har vi de hästar som jag bara har träffat någon gång så där men som jag ahr bilder på.:) så här kommer de.:):)

Joggan

En  helt underbar häst som jag fick rida under en helg i Linköping somamren 2008 då jag hyrde henne samtidigt då min syster hyrde häste Tjalle, jag skulle koma och hälsa på henne under tiden som hon hade Tjalle och då fick jag låna Joggan så vi kunde rida tillsammans.:) Vi hade galopprejs längst Roxen och hoppade små hinder på en äng, occh red på långtur, det var nästan som att man levde i en hästbok den helgen för allt var så underbart perfekt allt sammans.:):)

Hampus

Hampus gjorde så att min dröm gick i uppfyllelse, efterosm han är fjording och jag alltid har älskat fjordningar, han är min systers sköthäst och han bor i Linköping, en tjock men också mycket pigg och glad herre som är hel go att rida på i skogen, i alla fall då jag fick prova honom.:):)

Hala

Min kusins sköthäst en tag under 2009, Hala har dock flyttat nu:( men hon var rolig att prova, en pigg liten islänning.:):)

Tira

Även hon skötten som av min kusin men har dock också flyttat då hennes ägare var samma som ägde Hala, så de flyttade samtidigt.:(:( hon var också helt otroligt rolig att rida.:)

Blesi

En islänning som jag red för forsta gången då jag avr typ 9 eller 10 minns inte riktigt men då följde jag med Matilda och Elinor till Glampi och Skreppur, och vips så satt jag själv på en häst, Blesi var nämligen en besöks häst som kom nästan varje påsk för att hälsa på Glampi och Skreppur, deras ägare är mycket goda vänner så.:) sen har jag fått rida honom nästan varje gång som han ahr hälsat på Glampi, men tyvärr så lever inte hästar så länge som man vill att de ska och våren 2010 så fick han sommna in den 25 maj 2010. han blev 26 år.:( rolgia stunde rmed den fluffhäste,:):)




Så där ett väldigt LÅÅÅÅÅNGGT inlägg blev det här, hopaps ni orkat titta och läst.:):) jag ahr i alla fall skrivkramp nu.:P så då måste det ju betyda att det är bra skrivet.:)::P


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback