Herning horse show 2017

Tjenixen 
 
En vecka hit och en dit, sist hade jag varit i Borås och såg med förväntan fram emot Göteborg horse show. Så blev det inte Göteborg fick avnjutas i TV soffan hemma i lägenheten istället. Ganska tråkigt men som tur är så var det inget allvarligt som hänt varken då det gäller hästar eller ryttare eller för den delen mig. 
 
I stället så for vi till grannarna i söder och hamnade i Herning i Danmark. Fin tävlingsplats lite som Elmia fast större, mycket större. Med tre stora arenor plus framridningen arenor sammt stort stall området som var i permanenta byggnader (vilket var väldigt skönt) 
 
Hela förra veckan bestod av danska och faktiskt ganska bra väder. För ovanlighetens skull solen vågade sig fram. 
  I bilen fanns jag själv, frasse mannen och Latinotanz.
Alla tre gjorde någon form av debutt under veckan och tycker endå alla tre fick godkänt också.
 
 Jag själv har genomfört min första solo resa med stor lastbil då jag inte fått hjälp med körningen, vare sig till eller från tävlingen. Tycker det gick bra. Låter märkligt men har alltid haft någon med mig i bilen åt något håll men inte denna gång. 
Sen var det ju faktiskt ganska skönt att få ordning på allt innan chefen dundrade in och det var vet check och ridning på schemat. Skönt också att få lite lokalsinne över området så man enkelt kan säga var allt är när chefen frågar. 
 
Frasse mannen debuterade internationellt i lilla rundan (prix st George och Intemedier 1) och han uppförde sig över förväntan bra. Han uppförde sig väldigt bra på banan och väldigt bra för hand med mig i änden av snöret. Han har fått många nya vänner att prata med och hem längtan var stor då han såg bilen och började jogga mot den med öronen framåt. Nu ska vi hem sa han och gick ombord.:-) är väldigt stolt över honom också då vi passerade hela blue horse gänget (ca 5 andra hingstar) och han inte rör en hov i uppror mot dem. Så stolt.
 
Latinotanz uppförde sig som alltid som en stjärna och hängde mest med på mina promenader. Lugn och harmonisk som han är med en liten förmåga att rätt som det är flyga i luften och pipa till. Humoristiskt nog så är han lugnast om det är andra som flyger runt då stannar han till och tittar på och verkar tänka varför gör de på det viset. Suckar och går snällt vidare. 
Han hade internationell debut på svår nivå. Grand prix var det för honom och han får godkänt på det området.
  Han är i alla fall skön att ha med sig för han gör inte så mycket och det blir lite som en vilo paus med honom när man precis kommit från frasse manen.
 
Både hästar och skötare sammt ryttare och ägare var nöjda efter helgen i Danmark och åkte hem med ett litet leende på läpparna. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nästa stora tävling blir (enligt plan) vårdressyr på strömsholm med hela gänget av unghästar och även några äldre. Kanske vi ses där. 
 
Things så länge från mig och vill ni hänga med på dagarna så följ med på instagram där är uppdateringen dessto större än vad den är här:-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback