Det laglösa landet vintern

Nu blev det vinte rigen, från att ha varit vinter en gång i år (redan i november månad) och efter det han vi med både höst och vår igen innan vinten beslöt sig för att komma tillbaka igen till oss:)
I fredags var det strålade sol och 11 grader varmt, vilket gjorde att jag tog tag i att mocka hagar en hel eftermiddag och jag avr så nöjd över mig själv efteråt som gjorde det och blev klar.:):) på lödag morgon vaknar jag upp och tittar ut genom fönstret och där är allt vitt och snöflingorna singlar ner som små dun bollar på marken....
Jag tycker att hela landskapet blir till enm sagovärld när snön kommer, grenarna tyngs ner och allt blir så magiskt när frosten gör fina iskristaller som glittrar och tja allt blir bara så finnt:):)
 
Men nått som jag tycker endå är ganksa intressant som jag funderat på varje år då snön infinne rsig är att alla lagar och regler lixom gömms under snön, på sommaren ska vi följa grusgångarnas raka linjer och i trafiken ska vi inte överskrida de vita linjerna. men på vintern hamnar allt en meter från sin normala plats, alla gångar hamnar lite på gräset och alla bilar ginar lite i kurvorna men så fort snön lyser med sin frånvaro så återgår allt till de vanliga igen.
Det är lite som om snön ger godkännt för att göra lite mer som man själv vill.
 
men säga vad man vill men vinten är endå vacker när det kommer snö på träden.:):):)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback