en kul dag

Denna dag började lite annorlunda för mig. Jag var nämligen med annie till forsby där vi har en gård också.:-) på forsby bor våra unghästar. 1 till 4 åringar. Den älsta för stunden är 3 och hon, ja för det är en tös! Är väldigt speciell. Skulle hjälpa annie att sitta på henne idag. Hon är förviso inriden redan men har chillat nästan hela sommaren så lite mustang är det allt. Hon var jätteduktig med att stå still och gå framåt men när traven skulle till så blev det rakt upp och annie hamnade på marken.  Upp igen för att inte ge upp och lika snabbt av igen. Annie är en tuff tjej som vågar rida på dessa bråkmakare. Själv hade jag aldrig gjort det, ett stort beröm till henne. Jag var nog mer rädd än annie tror jag. Men allt slutade bra så vi kom hem till segersta hela och nästan rena. 
  Väl hemma så var det full fart. Stora blå skulle köras fram för att påbörja förberedelserna inför nästa vecka då vi åker till flyinge. :-) :-) :-) :-) ska bli kul att se den anläggningen.:-) hoppas jag bara överlever antons akrobatik. Det är nog det jag är mest nervös för. Hur han kommer vara där, då jag aldrig varit med honom utanför gården förr.
  Dagen avslutades med en skrittur på gaddman som bor på segersta för träning och idag hade han chilldag. Han var jättemysig att skritta ut på. Så pigg och glad att han travade lite också. Sen (hihi) hoppade vi över en gren i lammahagen också (cirkus 30 cm) det tror jag han tyckte var kul för han hade öronen framåt och körde på som bara den.:)
 
Det var allt för idag Tjingeling:-) :-) :-) :-) :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback