en liten sammanfattning

tja bloggen, lite dålig på att blogga här (igen) jag lägger all tid på Weine både i verkligheten och på bloggandet.:):) så ledsen för det för er som följer mig på min egna blogg.:) Men den senaste tiden har det faktiskt hänt lite grejer  i mitt liv.:o:o helt otroligt, i veckan fick jag tid över och klippte två hästar på en förmiddag:):) sen ahr jag hunnit med att slå mig själv med ett kedjegrimmskaft så nu är knäskålen blå, jag har kört lastbil, hihi var nämligen tvungen att backa den för pappsen avr p åsegersta i går och hög ner träd och för att förberdea inför en ny parkering och då var han tvungen att fälla ett av träden precis där lastbilen står parkerad och då Mads hade bråttom iväg och tyckte att jag kunde göra det så fick jag (med lite lätt skakiga knän) flytta lastbilen helt själv helt enkelt.:) är ganska stålt över mig själv som klarad av det men lite krongligt var det allt lätt är det inte kan jag säga, men känslan då man klara något som man aldrig trodde att man skulel göra är så härlig.:):):) nu är jag förstås ännu mer taggad att fixa detta:):)
 
jag ahr även longerat endel, mest weine faktiskt, han är knasig ena dagen går han som en klocka och ena pipbockar han varv på varv och det går inte att få stop på honom. Jag longerar honom antingen i "pessoasele" eller "chambon" det är två olika inspänningar som vi använder ofta här på segersta, jag gilalr båda på olika sätt, Pessona tycker jag är bra för då får hästen jobba lite mer med bakkärra. chanbongen är lätt att använda och den gör så att hästen arbetar i en lägre form.
 
Pessoan
 
Pessoan
 
Chambon
Chambon
Nästa inlägg kommer handla om knoppar och hur jag gör dem.:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback