Nations cupp 2:a och allt om Hickstead

Åh vad skönt att vara hemma igen på segersta och i sverigre. Efter tre dagar i lastbilen blir man ganska mör trotts att jag har kunnat sova ovanligt mycket så är jag trött endå.

Allt började ju då förra lördagen, då jag och Mads tillsammans med Jimmy och Weine tog blå bilen och började vår resa mot england och hicksteade. Vid ödeshög eller vad det nu heter så bytte vi så jag körde därifrån och ner till stallet i skåne, så roligt, länktar tills jag får köra på riktigt.

I skåne sa jag hej då till Mads och så kom Daniel och körde resten av resan, vi fick sällskap av jossan som körde charlotts häst triviant 2, det var roligt med lite sällskap, ner mot düsseldorf där vi övernattade på ett hoppstall, efter vilan åkte vi vidare mot calais där vi tog färjan över till England och väl där var det ca 3 timmar kvar till hickstead och tävlingsplatsen.

Vi började med att hamna på hoppningens sida av tävlingsplatsen och där blev det så förvirrade över att vi inte stod med på listorna och jag var också lite förrvirrad tills jag kom på att vi var ju dressyrmänniskor.

Tillslut kom vi endå rätt och hästarna fick gå av bilarna och sträcka på benen, vilket jag tror de tyckte var skönt. :D:D allt packades upp  och av bilarna och fixades finnt framför boxarna, det enda negativa med boxarna var det enorma elverket som skuille försörja alla lastbilar med ström under veckan, det stod precis där jim och weine fick bo.

Mads kom på tisdagkvällen och då skulle båda ridas lite lätt och sen blev det kväller även för mig.:):)

På onsdagen  var det dags för vet. Check och det var lite förvirrande det också för jag hade tagit fel numer på hästarna,  för på listorna över vilka tider de skulle checkas stod endast hästnumren och så mads namn och jag frågade på stallkontoret vilken som hade vilket numme och de sa till mig att jag kunde bestämma själv så då gjorde jag det. Oturligt nog så var det fel så det blev lite rörigt men det löste sig så båda grabbarna gick igenom.:D:D

Mads har ridit för kyra varje dag och grabbarna har varit så finna, och hon har även hjälpt honom på framridningen och jag tror att det ger väldigt mycket med sådan proffs hjälp.:D:D grabbarna har varit fantastiska, i GP:n fick weine 68,2% och blev elva medan jim knep tionde platsen på 68,4% någonting har jag för mig, super duktiga var de  i alla fall och då jim ingick i laget för nations cup så var vi på en andra plats med laget inför GP speciallen under lördagen.:):)

När Speciallen gick av stapeln så var vi riktigt taggade i laget, alla hade en ny kämparglöd i kroppen och alla gjorde sitt bästa, båda grabbarna höjde sina procent och Weine slutade på en 7:e plats med 70,7% och jim gjorde en fantastisk insatts för laget och blev tia igen med 70,4%

Sverige slutade på en tredje plats i laget och alla var glada, inte minnst Weine so mfick bli prisutdelningshäst vilket var jabbadabbadooooo, roligt tyckte han som inte ville stå still en enda sekund, jag fick hålla i hårt men tillslut fick jag hoppa åt sidan för att inte bli sparkad, han var så taggad. Min prins korv:D:D:D:D

Inför Söndagens kür så viste inte riktigt Mads vem han skulle rida men tillslut så bestämde han sig för att ta weine och det gjorde han helt rätt i för Weine glänste, eller nä han överträffade allt och alla, så otroligt fin, han bara flög fram på banan och det belönades av domarna, så pass att han och Mads gjorde personbästa i kür de slutade på finna procent , nämligen 74% !!!!!!!!! så härligt att se, den enda som lyckades gå om var självaste Carl hester, och det gjorde inte så mycket, för det är bara världens bästa ryttare som får ärran att gå om världens bästa häst.:D:D:D:D:D:D

Efter den härliga stunden så var det dags att packa in oss i lastbilen igen för att påbörja resan hemåt, hästarna var trötta och så även jag.:)

Resan hem gick helt okej, i Dover var det problem med färjorna så där fick vi vänta i två och en halv timme och det är ju aldrig kul att vänta men så är det ibland, resten av resan gick bra och vi kom hem till segersta på tisdagkvällen ochdet var skönt att sova i sin egen säng:D:D

För att sammanfatta hela resan så var den otroligt rolig och jag vill gärna tillbaka:D:D:D

Något som är värt att nämna också är att Mads har gått upp på topp 100 på världesrankningen med BÅDA grabbarna efter denna helg:D:D:D Helt fantastiskt, Weine har klättrat från 106 till 85 och jim från 225 till 79 helt otroligt åter igen, vilka grabbar jag har:D:D:D:D:D:D

 

Jag misstänker att ni vill se lite bilder också så varrsegooo här komme ren hög bilder:D:D:D

Körde halva vägen ner till skåne.:D:D:D
 
Resesällskap av Jossan som körde triviant 2.:D
 
Stallet i düsseldorff:D:D
 
Lastade på när mörkret hade gjort entré.:):)
 
Framme i hamnen i calais:D:D
Dovers vita klippor välkomnade oss då vi körde av frjan.:D:D:D
 
Spännande infart till tävlingsplatsen, dock så var det til lhoppningen så vi fick köra ner på motorvägen igen efter att vi vänt och köra lite till och då kom vi tillslut fram till dressyrens infart:D:D
 
Då Triviant är en JÄTTEHÄST så fick han en JÄTTEBOX:D:D:D han stortrivdes hela veckan.:D:D
Jim redo för Nations Cup:D:D
 
Så såg det ut där grabbarna bodde:D:D
 
Weine trött:D:D
 
Träning för kyra:D:D
 
Sötaste:D:D:D:D
 
Filefjongen.:D:D:D
 
Triviant är stor Jossan liten så en pall var nödvändigt för att få honom att skina som en diamant:D:D
 
Puss draken.:D:D
 
Jim redo:D:D
 
Kyra träning även med jim.:D:D
 
Puttsat lite:D:D
 
Även lädret puttsades up poch oljades in.:D:D:D
 
Filefjongen igen.:D:D
 
Värmning av weine inför speciallen.:D:D
 
Mads laddar om mellan starterna i speciallen, endast två timmar imellan.:)
 
Jim redo för speciallen.:D:D
 
Tvåa i speciallen med laget så vi fick både rosetter och täcken.:D:D:D
 
Weine var mäkta stålt då han kom tvåa i küren, endast Carl hester körde om oss.:D:D
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Matilda säger:

Hehe, försöker Jim gräva sig ut och rymma. Ser ut som ett början till hål i marken i boxen :P

Svar: japp, han har som projekt på varje tävling att gräva sig till rio, men jag kommer på honom varje gång så han hinner inte så långt:D:D:D
None None

2014-08-06 | 21:31:26
Bloggadress: http://tildashav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback