Torsdag

Nu är det höst enligt mig, lagom kylligt på morgonen och när det är kylligt så får man ha halsduk på sig, jag har just flyttat in i halsduken för i år, det är det bästa jag vet.:D:D en riktig höstmorgon var det idag lite svag sol lyste och så var det då ganska svalt och friskt ute.:D:D tog hästarna till skritten idag och Tove hjälpte till och när vi fått ut alla så började det regna men de fick gott vara ute några timmar endå tyckte jag, men lite synd om dem var det allt så vid lunch fick de gå in igen och få lunch inne.:):)
Jag har myst med grabbarna idag och gjort lite annat också fixat spånet i Mads stall och så har jag kört traktor också, var ett tag sen men det fungerade fortfarande, jag hade inte glömt hur man gjorde, bara lite annorlunda med denna traktor än Sofias, men med lite hjälp av Annie gick det. Nu kanske ni undrar varför jag körde traktor, det brukar jag ju inte göra annars, men grejen var den att Jon var iväg på äventyr och Mantas ledig och vi behövde en bal på vagnen och vad ska jag göra då, jo händig som jag är så fick jag ju fixa problemet och jag fick till det riktigt bra om ni frågar mig, balen hamnade på vagnen och det bästa var att Jon inte trodde på att det var jag, han trodde det var Mantas som fixat det.:):) haha tjejer kan också :D:D
 
Idag var de täven tävling här hemma men eftersom Mads inte är hemma så bekom det inte mig så mycket, så jag tyckte det var riktigt skönt att inte behöva göra så mycket:):) vi var klara vid halv fem idag så gick hem coh tog det lungt och det kan ju behövas, nu väntar jag på fodring och sne ska jag sova.:):)
Imorgon är det fredagsmys med Weine:D:D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback