Måndag = lite lätt bitter

Idag är det måndag, ny vecka och nya problem och bekymmer att lösa. Idag så har jag varit lite lätt bitter, men jag tycker endå att man kan få vara det ibland, jag är ju för det mästa glad så idag vill jag vara bitter, finns anledningar förstås men det tänker jag inte skriva här.:) Mads och hela gängen är hemma igen från Flyinge och det är skönt att han är hemma igen så det blir lite ordning på gården igen.:P Han kom vid nio idag ungefär och red fem hästar, först ut var jimmy och han skötte sig, sen kom bråkis numer ett, Weine, han har värkligen gått mig på nerverna idag, han har kommit på att det vist är höst ute och då måste man vara jättepigg och bråka med mig, och just idag så passade det ju inte så himmla bra. Mads red honom och de hade lite diskution om vilket hål de skulle åt men Mads fick tillslut bestämma så det var ju skönt för båda parter.:):) sen red han HM, fuga och D2 också och alla tre var fina så det är ju alltid roligt då de är det förstås.:)
 
Vi har även fått hem en NY häst, den är riktigt söt faktiskt, den kallas för Fidde, mer minns jag inte om den, hehe, jag är sämst på härstamning och sånt, får bli bättre på det helt enkelt.:):):) På eftermiddagen då jag skulle fixa med nya täcken åt honom så myste vi lite han och jag, han lade upp nosen på min axel och mös en stund, så mysig polle, jag kommer nog gilla honom tror jag.:):)
 
Sen har vi ju våra bedorande små kattungar också, de är så söta nu har det börjat upptäcka stallet lite mer och idag så bestämde den ena sig för att sola solarium samtidigt som Jimmy solade så söt, sen har de varit i ridhuset och lite överallt.:) haha så söta och så har en av dem suttit på min axel också medan jag jobbat, mycket bra plats att sitta på tyckte den, lite mindra bra tyckte jag men han fick sitta kvar endå, för mysigt var det ju. Sen mös båda två med Kexet också så Matilda tog en bild på det.:):)
 
<3<3<3
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback