Ibland blir det bara för mycket

idag började dagen bra och fortsatte så fram till lunch ungefär då pelletsbilen kom med Foder till våra fyrfotade vänner. Jag flydde där ifrån men Mads han se mig så jag fick gå upp på logen där han redan var och hjälpa till, vi har nämligen haft problev med att få i fodret i själva silon flera gånger i rad nu då bilen kommit för att fylla på (där av mitt försök till flykt) vi klättrar upp så vi kan se över kanten på silon och där är det som ett tyg som ska sitta fast på påfyllningsröret, gjorde det de då?? NEJ!! självklart inte det. Vi hängde över kanten i en halv timme säker toch öste ner de jäkla pelletsbitarna i det lilla hålet och sen så monterade Mads fast tyget på röret igen så bilen kunde fylla på med sin last (3 ton) Vi två såg ut som två damråttor! pellets dam från hår till tå.
 
Efter lunch var det hästintagningsdax och det var fem hästar kvar ute, skönt då behövde vi bara gå en vända tänkte vi. Så lungt och finnt tog vi in djuren, det var meninge att det skulle gå lungt till men...men av någon anledning bestämde sig hästarna för att bli rädda. först Lumpi och fidde, jon traskade iväg med dem fast de bråkade lite. Sen hade Maria Chup och tipos, och de två var värst, de drog åt varsit håll så Maria lyftes från marken, men då Chup även stegrade sig så hade inte maria någon schans att hålla kvar.
Jag hade Greken i händerna och kom precis bakom de två pellejönsarna och då en av dem springer bort p åegna äventyr så blir ju förstås greken dum han också, han reser sig på bakbenen och börjar slå mot mig med framhovarna. Jag blev förstås arg, så gör man ju inte en sur frida med en sur häst gick med sura kliv in i stallet.
 
Ibland blir det bara för mycket men det som gör det värt allt extra är att man får endå göra det man älskar.:D:D:D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback