Finland - Helsingfors horse show

Så var man hemma igen efter lite drykt en vecka i rampljuset.:):) Min första Solo resa är gjord och jag överlevde.:D var förstås väldigt nervös inna jag lämnade Segersta på Tisdags kvällen, då med Malin Hamelton tillsammans med groom som ledare för våran karavan mot Finland och horse show.:) Var jätte nbervös för att åka färja, men bet ihop då jag upptäckte att Mads var minst lika nervös över att lämna weine under ett dygn. Weine har nämligen inte åkt utan Mads på långresa förut, så det var första gången för oss alla tre.:) Med lovord att SMS:a varje timme ungefär så fick vi åka hemmifrån jag och Weine.:D 
  Mot färjan var det och vi kom i tid och körde med lätthet på båten.:):) Weien stod som ett ljus hela resan och för mig så var det väldigt skönt.:D:D:D Kunde dock inte sova så bra på båten då jag hade lite nervösa nerver som dansade disko i kroppen hela natten.:):):)
 
Vi kom fram till Helsingfors vid nio tiden ungefär på onsdagen och då packade vi ur poch fixade med pollarna, Weine bode in sig i sitt motel och jag parkerade lastbil, plockade med alla grejer och fixade med pass och paserband och lite annat, gick på upptäcksfärd gjord jag ju förstås också.:D:D fin arena var det också, lite globen känsla fast mindre.:):)
Mads och Maria kom flygandes runt fem tiden och då var det dax för W att besiktas så Mads fick ta den biten.:):)
Sen red mads W också inne på arenan medna jag fixade med DJ och kür musiken.:):) det var roligt.:):)
 
Torsdagen började med promenad för W och ett otroligt roligt möte med bästa Nicco:D:D:D:D som jag inte träffat sedan Vidaboun.:D:D Vi åt frulle tillsammans och pratade massor:D:D:D När frullen var klar så var det projekt Klipp häst i en halv mörk box som gälde för mig, W skulle klippas inna sin start på kvällen.:) Sedan han det med två till promenadr och en massa mys.
21:30 startade Weine och Mads i GP så det blev en sen kväll då allt var klart vid halv elva, och då hade jag ju hela stallet kvar, med häst och puts och fix:D:D Men Weine var super duktig och samlade in 68% och det räckte till en tredje plats. :D:D:D
Jag gick och lade mig 23:53 och somnade som en stock direkt.:D
 
Fredagen började redan 04:30 för mig och Weine, varför undrar kanske ni, jo för på sådana här tävlingar så har man speciella tider att rida på inne på själva tävlingsbanan, så Mads ville alltså rida W inne på banan igen. medan de var på ridäventyr så fixade jag i stallet.:)
resten av dagen var lugn för oss, promenad och mys  blev det och så passade jag på att kolla på hoppningen.:D:D ponnyhoppningne var roligast för där flög hälften av ryttarna före sina ponnyer över hindren och det såg så rolgit ut.:) På kvällen hejade jag på Malin och Tore i den 5* hoppningen:D:D
Kvällen var ung då jag somnade i lastbilen och det var så skönt.:D:D
 
Lördagen började helt normalt, halv sju och slutade vid åtta.:D:D Det var kür dax idag så vid ett tiden var vi redo att visa upp oss, Weine seglade fram på framridningen och jag vågar nog endå säga att han även dansade som en gud inne på banan, lite missar men oj vad finnt det var. Mads sken som en sol då han kom ut igen.:D:D hela programet fick 71% i betyg och det blev till att gå in på prisutdelning som nr 2:D:D:D:D:D
 
På kvällen blev jag ensam kvar i stallet, för de andra svenskarna åkte hem så jag blev fine för en kväll i och hängde med Nicco som är svensk igentligen men som bott i Finland i fem år så nu är hon fine.:P :D:D
 
Söndagen var slöast av alla dagar, Nicco och jag somnade på läktarne tills en vakt kom och sa till oss att vi inte fick sova där för klassen började.:) hoppsan:D:D så vi gick emd våra djur p åpromenad istället och sne gick vi tillbaka till läktarne och sov i alla fall fast vi tog inte upp så mycket plats denna gång.:D 
Vid lunnch så började fixen inför Knock Outen som Mads skulle vara med i, det innebär att två ryttare rider sammtidigt inne på banan, som en kadrilj fast de tävlar mot varandra och de med bäst poäng går vidare, lite show är det ju förstås men endå allvar.:):) Mads var förstås på Show humör och fick igång publiken riktigt bra tycke rjag. Weine har aldrig gjort så finna piruetter som han gjord och allt slutade med en treje plats för oss.:)
 
Efter detta specktakel så var det dax att börja packa ihop inför hemfärden men innan det så han vi med att titta på WC hoppningen där Malin kom på en fjärde plats med Tore, jag har aldrig sett en så fin runda, så finna avr de.:D Malin rider så fantastiskt bra:D:D så kul att se live:D:D
Efter det lämnade Mads och Maria mig och Weine.:) jag packade ihop allt och så körde vi helt solo till Naantali och båten.:):) resan över vatten gick bra även denna gång och jag anlände till Segersta 07:19 i morrse.:D
 
Sen ahr jag jobbat hela dagen, mäst har jag ju städat ur och sanerat bilen efter mitt campingliv under veckan men jag har också pysslat med weine och fixat med vardags grejer.:):)
 
Håll i hatten, här går det undan.:D:D
BÄSTA HÄSTEN och CHEFE:D:D:D:D
De tre mupparna och filip på väg till Mupparnas årsmöte:D:D
 
Stallet
Checka banan och arenan.:D
 
GOD MORRON:D:D:D
 
Knoppar inför küren.:D
Kollar banan innan klassen börjar.
 
Maskot-draken har fått godkännt, han får följa med på nästa tävling också.:D
Tjenare kompis.:)
 
På promenad.:D
Fleetwood och Helena.:)
 
Pigg och glad.:)
 
Kan vi ta tågen istället.
Tjing.:)
 
04:45 är ingen bra tid att vakna på. Pawe nap senare under dagen.:)
 
:):)
 
Bluffy, eller pricken.:D Nickos vovve.:D:D vi blev riktigt bra vänner han och jag.:D:D:D
WC hoppning, Mail och Tore.:D:D:D
Mot Sverige.:D
Weine i bilen.:D:D Skönt med kamera så man kan ha koll hela tiden.:D:D
 
Detta var allt från helsingfors, Finland.:):) hoppas ni förstår hur roligt jag haft det.:D:D nu ska jag ställa om mig till det vardagliga livet igen på hemma på segersta.:D:D
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback