Kungen är tillbaka

Hej igen, kungen här! Förra helgen var jag och tävlade och jag var helt galet duktig faktiskt. I torsdags rullade Maria in sadelskåpet i stallet och började packa alla saker och i fredags vid lunch åkte vi till Norrköping. Norrköping är tydligen staden där Maria kommer ifrån, så hon ville extra mycket att jag skulle sköta mig bra.

Direkt när vi kom fram rullade jag mig fyra gånger och sen satte jag igång med hela helgens höjdpunkt: reta min boxgranne Bocelli tills han skrek. HAHAHAH det var så jävla roligt när han blev så arg!!!!!  

Efter en stund blev vi tilldelade nummer till veterinärbesiktningen, jag blev nummer 7 vilket jag tyckte var konstigt eftersom att jag borde vara nummer ETT? Hur som helst så dansade jag mig igenom besiktningen och fick tummen upp. Efter det ryktade Maria mig och sen gjorde hon mig klar för ridning. Vi hade ridtid i arenan sent på kvällen och det var jättekul att vara där, lite läskigt men jag kunde hålla mig lugn hela tiden! Sen fick jag en till rykt, mina nattsockor och kvällsmat.

Jag sov som en riktig kung  och på lördagen vaknade jag pigg som en lärka!! Maria kom till mig strax efter sex på morgonen, då fick jag frukost och sen gick vi på promenad.  Jag var så pigg och glad och flög omkring som ett popcorn hela tiden. Det var superskoj men Maria blev lite arg på mig... Då nöjde jag mig med att visa upp min fina passage resten av promenaden och vet ni? Aaaasmånga snygga brudar kollade på mig när jag passagerade förbi.

Resten av förmiddagen retade jag Bocelli och sen gick jag och Maria ut på en ny promenad. Jag var lite trött efter att ha retats så mycket så den här gången var jag lite snällare. På eftermiddagen började Maria göra mig fin inför tävlingsstarten. Jag blev skitsnygg i mina knoppar och vita lindor!! När vi tävlade var jag pigg och glad men jag ska faktiskt erkänna att det var lite läskigt på arenan den här gången med. Men även fast jag var lite spänd fick jag bra poäng, 68% och vi kom på tredje plats. Det var sjukt roligt att rida ärevarv och sen fick jag massor socker av Maria och Mads, precis som jag gillar det.

Jag sov gott natten till söndagen också och på morgonpromenaden var jag nästan lika pigg som på lördagen. Den här dagen valde jag att inte reta Bocelli så mycket, jag ville fokusera mer på mig själv. Istället tog jag en lång powernap på lunchen, åt på min supergoda slicksten och njöt av att få massage och rykt av Maria. Sen var det dags för tävling igen, tyvärr hade det börjat regna som tusan och det finns inget jag hatar mer än regn. Maria bad mig extra snällt att vara lika duktig en gång till, trots regnet, och jag gjorde mitt allra bästa. Det var inte ett dugg läskigt i arenan den här gången, jag började liksom känna igen mig nu och dessutom ääälskar jag att dansa till küren. Känner mig så jäkla häftig när jag får skutta i takt med musiken! Efteråt var jag så nöjd med mig själv och det var de andra också. Det var en nervös väntan på poängen och när de kom blev vi alla sjukt glada: jag hade fått 72,4% och kom på andra plats!!!! Så mycket har jag aldrig fått förut! Äntligen börjar domarna fatta vem det är som är KUNG!

Jag fick alltså springa ännu ett ärevarv innan det var dags att lasta och åka hem. Jag tyckte att det var jätteskönt att bara ha tre timmar hem och när jag kom hem hade jag fått morötter av min hästkompis Kexet och Frida hade gett mig massa sockerbitar i kvällsmaten!! Fan vad schysst av dom, det var skitgott!
Det blev visst ett himla långt inlägg, men jag var bara tvungen att berätta så här mycket, det var ju så himla roligt!! Nu ska jag inte tävla förrän nästa vecka, då är det SM igen. Lite nervöst för jag och Mads ska tävla mot Patrik Kittel, ni vet min tränare som är så duktig.

 

 
 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback