Hejsan Weine här

tjenare alla glada människor där ute i världen, jag är Weine jag, eller igentligen heter jag ju Weihenstephaner, ja jag vet mycket långt och komplicerat så alla säger weine åt mig till vardags eller så säger de korven, gullegris, sockertoppen, gräddbakelsen eller prinsen, ibland blir jag även kallad för kungen och det passar ju bäst om ni frågar mig för jag är ju kungen i stallet fastjag börjar få konkurans med Jimmy Choo som tror han är något bara för han vinner hela tiden då han tävlar. 
 
´Men nu tänkte jag berätta om min vecka i Tyskland för er, allt började ju då på söndagen den 28 april, en helt vanlig söndag, min groom Frida gav oss alla mat på morgonen, det är så bra att stå längst fram i stallet för jag får alltid frukost först.:D :D dagen fortsatte med att Mads red mig i ridhuset en sväng och sen var det promenader som gälde för mig, för jag får inte gå ut i hagen för jag är för fin för det. Så jag hade ganska bra koll på vad som hände och när Mads körde fram den stora lastbilen då blev jag så till mig att jag for runt i boxen och så råkade jag fara runt lite för mycket så en av mina fina skor gick sönder, men jag var så taggad äntligen skulle vi ut på äventyr igen och det är så roligt varje gång:):) så när Frida ahde packat in alla mina saker och även hjälpt Lisa packa för Jeannas hästar så började hon förbereda mig också, fläta svansen och linda ben tejpa hovar och täjpa benlindor för jag brukar ta av mig dem ananrs, och så fick även Mads agera hovslagar eåt mig och laga min sko som hade blivit trasig, hna avr mindre glad för det och sen fick jag gå på bilen, det var så roligt, efter mig kom Darcia och jag ville ju bara kolal vem det var som mer skulle med men hon blev jätte sur på mig och skrek och gormade på mig en bra stund innan hon blev tyst. Resten av resan ner mot skåne så hade jag så tråkigt att jag tog av mig grimman två gånger så Frida kom och myste ltie med mig och hon vill i alla fall alltid prata med mig och då blir jag glad, hehe ganska smart av mig att ta av mig grimman för då är det alltid någon som kommer till mig.:):)
 
 
Det tar ju sin tid att komam ner till Tyskland och som föra gången vi var ute så stanande vi hos Patrik Kittel och han är en rolig kille tycker jag, vist jag msåte jobba hårt men ahn är endå snäll mot oss hästar och Mads är så glad när han rider för Patrik och då blir jag glad. under de två dagarna vi var hos patrik så var det mycket jobb men jag gjorde mitt bästa om ens lite mer, Mads var i alla fal lnöjd med mig.:D:D
  Efter två tuffa dagar hos patrik så skulel vi resa vidare mot Mannheim och tävla i dagarna tre, fast jag tävlade bara två först på Fredagen och sen på söndagen.
Fredagens tävling hade ju kunnat gå bättre, för jag kännde mig super på framridningen emn inne på banan var jag inte alla så haj på att göra som Mads ville så jag fick låga procent och alla var bittre på mig, hade en diskution med Liza på kvällen och hon tyckte jag avrit ful mot AMds som gjorde som jag gjorde så vi två kom överäns om att vi skulel ta placeringar på söndagen och det gjorde vi också, jag kom på en femte plats och hon på en trejde plats.
 
Resan hem igen gick på ett dygn ungefär och vi stanande i Helsingborg denna gång för att vila oss lite och sen kom vi hem till segersta igen i går kväll och det kändes bra att vara hemma igen.:D:D Idag ahr jag tagit det piano och gått på promenader med Frida och hon lätt mig äta gräs också.:D:D:D:D då kan jag bara inte göra något fult utan är snäll som få bara för att då vet jaga tt ajg får mer gräs.:D:D
Och så är Frida så rolig för hon tar massor av bilder på mig hela tiden då vi var på resa så jag tänkte att ni kanske ville se lite av min resa i bilder också.:D:D
 
 
Frida Tejpade mina fötter, och mina benlindor.:D jag är redo för resa.
 
Hon tog även på mig två grimmor och satte fast mig i tre linor inne i lastbilen, och allt detta för att jag nästan kälttrade in till Darcia på hem vägen, men det var ju bara för att hon var så söt och ajg ville se hur hon hade det.
 
Jo men sadeln liger som den ska, jag måste ju kolal så frida gör rätt.:)
 
Du! ge mig socker
 
Det finns inga dåliga väder bara dåliga klädder, vilekn tur att Frida tagit med sig min regnjacka för på lördagen så regnade det enormt mycket, det blev översvämning i flera av stallarna men vi hade tur så hos oss var det tort.:D
 
Frida fixade fram en godis grej till mig:D:D
 
Ett minus till Frida, hon fodrade aldrig lunch så jag fick fodra mig själv och det rä det bästa för då kan man ta så mycket man vill, hon blev itne så sur hon skrattade mest och sa att det var en timme för tidigt men jag avr ju hungrig!!
 
Morgon jympa:D:D
 
Efter ett pass med Patrik är man trött kan jag säga:D
 
Det avr ju somamr i tyskland så jag fick gå naken bland allt folk, lite pinsamt men jag tänkte inte så mycket på det för det var så skönt att gå där i solen.:D
 
:D:D sol och jag på promenad:D:D
 
Jag är i alla fall klar nu MADS!! vad syslar du med igentligen, kom nu!!
 
Mot framridningen och vidare :D:D
 
Titta vad duktig jag var:D:D:D jag fick jättemånga aplåder och hejar rop då jag sprang in pp banan igen ochd e tvar så roligt:D:D:D
Det bästa med att värmen komemr och snön försvinner är att gräset komemr fram och gräs är det bästa jag vet.:D:D
 
Jaha, då var detta moment avklarat, jag kommer nog återkomma fler gånger då det händer något roligt i mitt liv.:D:D det gör det ju nästan varje dag.:D:D
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback