Back in Sweden

Japp semesten är över här på bloggen nu kör vi igen.:D:D:D:D själv har jag inte haft semester jag har jobbat på för fullt:D:D och roligt har jag haft och många bilder har det blivit.:D:D:D men vi börjar väl helt enkelt från början.
 
Resan började redan 19 februari och då lämnade jag, Mads, jeanna, Lisa, Weine, Jimmy, Candyman, Liza och Darzia Segersta för en lång tur ner i Europa.:D:D Vårat första stop blev hos Familjen Dorselius där vi vilade över natten och sedan åkte vi vidare mot tyskland och vårat nästa stop som var hos Patrik Kittel, där skulle vi stanna i tre dagar för träning med hästarna, jag överdriver inte när jag säger att Patriks anlägning är enormt fin, stenlagda gångar överallt, stallen är fantastiska och allt är värkligen tipp top.:D Träningarn agick bra och både Mads och Jeanna red för patrik och hästarna såg väldigt finna ut, det jag såg av dem eftersom jag var i stalle toch förberede nästa häst åt Mads, men han se en hel del också så det var roligt:D och Patrik är värkligen en toppen människa, så rolig och duktig.:D
  Det enda stora problemet jag ahft under patrik vistelsen var Candyman, han avr fullkommligt tokig så fort de andra två inte var i närheten, och sista dagen då jag skulle binda upp honom i Groomen så brakar han abra rakt över mig och förbi Patriks ena groom som viftar förbrillt med häxkvasten som träffar honom i huvudet, men han stannar inte för det, stor vit var lös i stallet, tur för mig att dörren var stängd, ananrs hade han varit lös på området. Fick i alla fall tag på honom och arg som ett bi var jag och allt slutade bra endå.
  Sen kom ju även vinten på att den skulle stanna lite till, för när vi kom ner till Tyskland så var våren på G men då vi åkte från kittel så var där ett 10 centimeters tjockt snötäcke över hela stället.
 
Resan vidare till Frankrike gick genom Luxenburg som tog exakt tjugo minuter att passera, och sen avr vi i frankrike, där snön låg kvar även här.vi jublade ju inte direkt för dne saken, men där emot jublade vi då vi kommit en bitt och termometen visade på 12 plus grader nytt värme rekord för resan.:):) Efter många om och men så lyckades vi även få tag på boxplatser på en avslutad tävling som vi stod gratis, hehe gratis är bäst:D:D I övrigt under resan har Hästarna skött sig bra, Weine och jimmy har haft djupa diskutioner och Candyman och Darzia var djupt nere i en diskution om vem som skulle äta var.:) Liza stod och sov ungefär.:):) några grimmor senare i alla fall kom vi fram till Vidauban för två veckor i rampljuset, tävlingsbanonr avar fina och stallarna helt okej, vattnet fansn precis utanför dörren på både stallet och lastbilen så kan int ebli mycket bättre. Toaletterna var vidriga och fransmänen kunde inte städa dem ordentligt, men vill inte gå in på dem mer mår illa abra jag tänker på dem.
 
Hästarna har skött sig otroligt bra båda helgerna och vi har fått massor av placeringar och jimmy skrällde till och vann 4 av 5 starter och den femte kom han två i så det var ju inte så tokigt, Weine har varit fin han också och Candy man behöver jag int eends nämna för han gick inte jätte bra men men alla kan ju inte vara på topp, han har i alla fall lekt hingst i två veckors tid nu, varje människa på området har tagit vida svängar runt honom för de trott att han avr hingst, han har skrikigt och sparkat med frambenen som en tok och jag har gormat på honom att sluta, men det hjälpte ju inte.
Fö jeanna har det också gått bra hon hade två rosettplockare emd sig hon ocmså och hon skrällde till och vann kuren på söndagen då Mads kom två och sen vann hon även GP också så det var så rolgit, många gånger har vi fått höra Nationalsången.:):) 
 
Vädret kan man ju också nämna lite mer, vi hade hopapts på sol men fick det endast 4 dagar av dessa två veckor resten av tiden ahr det regnat och blåst som bara den.
 
På resan hem igen så var det bara jag Mads och Jeanna i Lastbilen då resten flygit hem, men oj var rolgit vi haft, jag sov 4 timmar på två dygn och resten kollade jag på vägen och pratade med Mads:):) vi vilade i Nancy som ligge ri norra frankrike på en galoppbana, och sen körde vi hela tyskland i snöstorm och han precis med Färgan från Puttgarden med en marginal på sju minuter, då vi landar i Danmark så hör vi på daion att hela A1 som vi kört på någon timme tidigare är avstängd  på grund av väder och en olycka, så vi hade en himmla tur. Resan från franska Nancy till skåne tog  14 timmar och när vi kom ditt så vilade vi  upp oss några timmar hos Familjen Dorselius, och det var lika trevligt denna gång och så vid lunchtid på tisdagen 12 mars så körde vi de sista 8 timmarna hem till Segersta, ditt vi anlände runt tio på kvällen och hela stallgånget står och väntar på stallplanen, då blir man glad.:D:D:D 
 
I övrigt har jag haft en helt fantastisk resa och jag har lärt mig druka kaffe, en hel del vin har det blivit, var ju endå frankrike man var i och så jägermeister som gjorde så lastbilen gungade lite extra för mig.:):) och så har jag träffat många nya människor och visa komemr nog kontakten hålla i sig med.:):):) 
 
Nu ska jag gå igenom alla bilder so mtagits under resan och så får de komma i ett separat inlägg under dagen.:D:D så håll till godo det kommer MASSOR:D:D:D:D:D
 
Så här såg resvägen ingefär ut, från Segerst till Vidauban:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback